Monaco, Dubai, London, Párizs és Moszkva csúcsokat döntögető ingatlanárait hallva, az ember elgondolkozik, hogy meddig tarthat az áremelkedés és vajon miért kerülnek ott tízszer annyiba a lakások, mint akár csak egy ötven kilométerrel távolabbi városban. Monaco a jövedelemadó-mentes politikájának köszönhetően vált a gazdagok adó- és ingatlanparadicsomává, ahol egy kétszobás lakásért 2,5 millió eurót (600 millió forintot) kell fizetni, ugyanakkor a Monacótól fél óra autózásra fekvő Nice (Nizza) városában ennek az összegnek a tizedéből lakáshoz juthatunk.
A külföldi befektetéseket mindig veszélyezteti annak lehetősége, hogy mi történik akkor, ha kifizetünk egy rakás pénzt és utólag derül ki, hogy az ingatlanpiacon valami történik és elkezdenek esni az árak. A sűrűn lakott övezetekben a kínálatot befolyásolják a területi korlátok is, de érdemes olyan ingatlant választani, amiért az emberek mindig hajlandóak pénzt áldozni.
Monaco területi korlátait ismerjük, Dubai a szárazföld mellett a tenger felé is terjeszkedik mesterséges szigetcsoportok létrehozásával. Ezekben a kiemelt övezetekben az ingatlanárak folyamatosan és dinamikusan emelkedtek az utóbbi években. Egy drágának tűnő befektetés egy hónappal később már alkalmi vételnek számít.
A várható magas megtérülés vonzóvá tette a külföldiek számára Dubait, de a nemzetközi gazdasági lassulás nyugtalanítóan hathat a befektetőkre. Összehasonlítva már világvárosokkal az ottani beruházások száma és színvonala sokkal magasabb a világ bármely más területén, az átlagárak rövidesen elérik New York, Moszkva, London és Párizs szintjét.

A befektetők eddig is látványos haszonra tettek szert a közel-keleti beruházásokon, de Dubai felismerte a spekulánsokat és a gyors tőkekivonás elkerülése érdekében adókkal sújtanák a piacról gyorsan kivonuló spekulánsokat. Mindezek mellett az országot olyanná kívánják varázsolni, ahová az emberek szívesen költöznek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







