A Perzsa-öbölben található olaj-nagyhatalmak egymás után rukkolnak elő a mindenkit lenyűgöző merész építészeti terveikkel. A napokban Kuvait jelentette be a középkori kereskedelmi útvonal tiszteletére Selyemvárosnak keresztelt csodaberuházás terveit. A becslések szerint a fényűző városhoz méltó színvonalú építkezés 15 év alatt készülhet el és mintegy 132 milliárd dollárt (20 ezermilliárd forintot) emészthet fel.
A kis ország a folyékony aranynak köszönhetően igazi olajnagyhatalommá vált és a beruházás bejelentésekor mindenkit megnyugtattak, hogy nem csak a levegőbe beszélnek, amikor dollár milliárdokat említenek. A nagyra törő beruházás középpontjában egy 1001 méter magas felhőkarcoló fog állni, a káprázatos új városrész 700 ezer embernek adhat majd új otthont.

A városfejlesztésen túl a közlekedési hálózat fejlesztése is napirendre került, a szomszédos országokkal már megkezdték a tárgyalásokat ennek lehetőségeiről. A lenyűgöző épületegyüttes megtervezésével egy londoni székhelyű tervezőirodát bíztak meg, akik szerint az óriási költségek nem jelentenek akadályt a megbízóknak.
Az építkezés megkezdése a kuvaiti kormány jóváhagyásán múlik, az ország azt reméli a beruházástól, hogy mint a középkorban a selyemúton a közel-keleti országok, úgy most ők lehetnek a kapocs az európai és az ázsiai kereskedelem között. A kuvaitiak elképzelése minden képzeletet felülmúló, a projekt képviselője szerint minden eddigi óriás-beruházáson túltesznek.
A gazdasági életben új gondolkodásmódot kívánnak megvalósítani, véleményük szerint a régi korlátokat le kell dönteni és el kell felejteni az ellenségeskedést. Abban bíznak, hogy a fejlesztésnek köszönhető kereskedelmi kapcsolatok révén az arab és a nyugati országok viszonya is javulni fog.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








