Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Ahelyett, hogy saját maguknak pizzára, süteményre vagy játékokra költöttek volna, az osztálytársuknak segítettek megvásárolni az áhított számológépet egy lajosmizsei általános iskola ötödikesei. A kisfiú ugyanis csak 7 "frankót" tudott összekuporgatni a tanévben, így az osztálytársai összeadták neki a hiányzó részt. Ez korábban elképzelhetetlen lett volna.
A diákok az OkoShop motivációs és pénzügyi edukációs pontrendszerében ugyanis saját fizetőeszközéért, "frankóért" vásárolhatják meg a "bolt" termékeit: pizza-és tortakuponokat, "élménykuponokat", könyvet, írószert, labdát, kulcstartót és egyéb értékes apróságokat. A United Way Magyarország és a MetLife magyarországi biztosítótársaság "LifeChanger" programjának pénzügyi oktatónapját támogató pontrendszer abban segít, hogy a gyerekek a mindennapokban is megtanulják alkalmazni az OkoShop élménynapján megszerzett elméleti tudásukat.
Hitelre van szükséged? A Pénzcentrum kalkulátorával könnyen megtalálhatod a legolcsóbb megoldást!
A programot koordináló pedagógusok tapasztalatai szerint a gyerekek nagyon hamar fogékonnyá válnak a pénzügyi tudatosságra, a hétköznapokban gyakorolt tudásnak pedig mérhető és érezhető hosszú távú társadalmi hatást jósolnak. A MetLife és a United Way Magyarország anyagi és szakmai támogatásával kidolgozott program az elmúlt 3 év során országosan 17 általános iskolába jutott el, közel 2000, többnyire harmadik-ötödik osztályos gyermeknek nyújtva lehetőséget, hogy játékosan ismerkedjenek a pénz nagyon is komoly világával.
A közös célok és élmények új dimenziót nyitnak sok osztályközösség előtt: legyen szó közös pizzázásról, kirándulásról, vagy mások támogatásáról, a tanulók kezdeményezésére elindult osztályszintű pontgyűjtés élménye megteremti az együttérzés és a társadalmi felelősségvállalás alapjait. A közös célkitűzésnek hála, az együttműködési készség mind a bevont gyerek-, mind a pedagógus-közösségeken belül jelentősen fejlődött. Ez különösen nagy siker annak fényében, hogy felmérések szerint a 21. századi készségek közül a magyar társadalom az együttműködés terén igen gyengén teljesít.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Számos iskolában a nevelési célok elérésében is látványos javulást tapasztaltak a tanárok: csökkentek a hiányzások, ritkábbá vált a felszereléshiány és gyakrabban elkészültek a házi feladatok. Sok, a programban érintett családban már a gyermekek adják át a tudást a szülőknek, nagyszülőknek: előfordul, hogy bevásárlás közben az unoka veszi ki a nagyszülő kosarából a drágább lisztet, és teszi be helyette a hasonló minőségű, de olcsóbb márkájút.
- ez különösen nagy mérföldkő olyan közösségek esetében, ahol a gyerekek a helyzetüknél fogva soha nem találkoztak még ezekkel az eszközökkel vagy fogalmakkal. Az idén már másodjára megrendezett “LifeChanger Alumni" napon a 17, a programban már részt vevő, valamint a programhoz 2019 szeptemberétől újonnan csatlakozó öt iskola pedagógusai is találkoztak, hogy jobban megismerjék egymást, és tapasztalatot cseréljenek. Beszámolóik szerint új energiával feltöltődve és jobbnál jobb ötletekkel tértek vissza az iskolába.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








