A szociális szférában nem csak alulfizetettség okozza a munkaerőhiányt, a lapunk által kérdezett szakértő szerint rendszerszintű problémák vannak.
A megkérdezett cégvezetők számára egyre fontosabb, hogy gondoskodó munkáltatóként tekintsenek rájuk dolgozóik, ezt többek között a béren kívüli juttatásokkal szeretnék elérni. Fata László cafeteria szakértő a jövő évi cafeteria jogszabály változások kapcsán vizsgálta a munkáltatók hozzáállását a béren kívüli juttatásokhoz. Az OTP Nyugdíjpénztár szerint az egyéni öngondoskodás mellett a munkáltatókra is nagy feladat hárul abban, hogy hozzájáruljanak dolgozóik boldog nyugdíjas éveihez.
A jelenlegi tervek szerint január elsejétől változik a nyugdíj előtakarékosságot, egészséget és egészségmegőrzést támogató béren kívüli juttatások adóvonzata. Az eddigi, kedvezményes, 34,51 százalékos adózás helyett jövőre a munkáltatók már 49,56 százalékos terhek mellett gondoskodhatnak munkavállalóikról.
Fata László cafeteria szakértő legfrissebb munkáltatói felméréséből kitűnik, hogy bár a cégvezetők 47 százaléka szerint a kedvező adózású készpénz lesz 2017-ben a legnépszerűbb cafeteria elem, csupán 14 százalékuk zárkózott el a magasabb közteherrel adózó - vagyis a pénztárakat is magukban foglaló - juttatásoktól. Vitathatatlan, hogy ezek a nyugdíjcélú megtakarításokat kiegészítő juttatások az elmúlt években nagy népszerűségre tettek szert.
"Bizakodásra ad okot, hogy a munkáltatók nagy része az átalakuló adóterhek ellenére sem mond le a hosszú távú gondoskodást elősegítő béren kívüli juttatásokról" - fejtette ki Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette:
A munkáltatói gondoskodás fontos szerepet tölt be a cégek életében, a megkérdezettek 90 százaléka alkalmaz valamilyen - dolgozói választásra épülő - cafeteria elemet. Az okok sokfélék lehetnek, a három legnépszerűbb az ilyen ösztönző, béren kívüli juttatások alkalmazására a munkavállalók bevételeinek kedvező adózású bővítése, a lojalitás növelése és a gondoskodó munkáltatói kép kialakítása. A kutatás szerint a megkérdezett vezetők 67 százaléka a fenti három ok valamelyikét említette elsősorban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








