A szolgáltató nyomatékosan kéri ügyfeleit, hogy amennyiben ilyen üzenetet kapnak, semmiképpen ne kattintsanak a benne található linkre.
Erősen indították a 2020-as évet a kiberbűnözők: a NAV, az E.ON és a PayPal nevében is próbálnak adatokat ellopni az ügyfelektől. A PayPal nevében folyó adathalászat a legveszélyesebb: a csalók itt nem csak bankkártya-adatokat, hanem saját fotót is kérnek személyi okmánnyal együtt. Az egyre gyorsabb ütemben fejlődő deepfake technológia miatt egy ilyen fotó megosztásával komoly problémákat okozhatunk magunknak, mert az adathalászok ezzel akár hitelt is igényelhetnek a nevünkben.
Még csak pár hét telt el az évből, de már szinte minden olyan jelentősebb szervezet nevében megérkeztek Magyarországra azok a levelek, amelyek tavaly is komoly problémákat okoztak mind az ügyfeleknek, mind a szolgáltatóknak. Egy fotóval is vissza tudnak élni.
- olvasható egy, a PayPal online fizetési rendszer ügyfeleinek adatait halászó hamis weboldal képernyőjén. Napokon belül, egymást követve érkezett adathalász email az E.ON, a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV), valamint a PayPal nevében. Míg az E.ON esetében egy nem létező, pár ezer forintos számla befizetése kapcsán akarták ellopni mind az összeget, mind a felhasználó kártyaadatait, addig a NAV hamis oldalán már egy 73 ezer forintos adóvisszatérítésre hivatkozva próbálják meg az állampolgárok adatait megszerezni.
A PayPal nevében folyó adathalászat a legveszélyesebb: itt nemcsak a bankkártya-adatokra pályáznak a bűnözők, hanem kérik a felhasználók személyazonosító okmányának képét, valamint arra is megpróbálják rávenni a gyanútlan ügyfeleket, hogy készítsenek fotót magukról személyazonosító okmányukkal együtt, jól beazonosítható módon.
- hangsúlyozza Solymos Ákos a QUADRON Kibervédelmi Kft. szakértője. Az adathalászatból származó személyes adatokat és kártyaadatokat a bűnözők értékesítik az online feketepiacokon, sőt, felhasználhatják akár online azonosítást biztosító szolgáltatások igénybevételére - például a hazánkban is egyre népszerűbb online, videós hiteligénylésekre, ami komoly károkat tud okozni ártatlan embereknek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- teszi hozzá a szakértő. Szintén problémás, hogy a NAV és a PayPal hamis adathalász oldala több hétig aktív volt és gyűjtötte az adatokat. Amit felhasználóként tehetünk, hogy minél kevesebb adatot, fotót, videót osztunk meg nyilvánosan, és ha találkozunk hasonló internetes csalással, akkor azt bejelentjük - akár névtelenül - a Nemzeti Kibervédelmi Intézet honlapján.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


