Befejezi portfóliómenedzseri pályafutását Zsiday Viktor.
Névváltoztatásról döntött rendkívüli közgyűlésén a Takarék Csoport központi bankja. Erre azért volt szükség, mert a Csoport üzleti stratégiája alapján a jelenlegi takarékszövetkezetek és regionális bankok fokozatos egyesülésével 2020-ra egy ízig-vérig modern, a digitalizáció terén aktív, országosan elérhető univerzális kereskedelmi bankot hoznak létre, amelynek Takarékbank lesz a neve. A központi bank ezért lemondott az eddig használt Takarékbank Zrt. elnevezésről és az MTB Zrt. nevet vette föl.
A Takarék Csoport 2018. november 30-án elfogadott üzleti stratégiájának megfelelően a jelenlegi 12 takarékszövetkezet, 2 regionális bank, valamint a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. fokozatos egyesítésével 2020-ra végleges formát ölt a Csoport új, univerzális kereskedelmi bankja.
Ennek egyik első lépéseként 2019. május 1-jén a Mohácsi Takarék Bank Zrt., a Pannon Takarék Bank Zrt. és a B3 TAKARÉK Szövetkezet egyesülésével lerakják az új, univerzális kereskedelmi bank alapjait, amely ezzel egyidejűleg átveszi a Takarék Csoport központi bankjának hitel- és betétállományait is. Az elmúlt évtizedek legjelentősebb pénzpiaci megújulásának részeként a korábbi, több mint száz kis takarékból egyetlen, korszerű bank jön létre Takarékbank néven, amely az ország legnagyobb fiókhálózatával rendelkezik majd.
A fenti terveknek megfelelően a Csoport központi bankja, amely eddig Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. (Takarékbank Zrt.) néven működött, 2019. február 14-i, budapesti, rendkívüli közgyűlésén MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt.-re (MTB Zrt.) változtatta a nevét. A módosításra azért volt szükség, hogy a Takarékbank nevet a május 1-jével induló új, országos kereskedelmi bank használhassa.
A közgyűlés arról is döntött, hogy a központi bank teljes betét- és hitelállományát a Mohácsi Takarék Bank Zrt.-re ruházza át 2019. április 30-i fordulónappal, így az állomány - és ezzel az átruházásban érintett ügyfelek is - az újonnan létrejövő univerzális kereskedelmi bankhoz, új nevén Takarékbankhoz kerül.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








