Gálvölgyi János, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész ritka őszinteséggel beszélt anyagi helyzetéről.
Vonzó a passzív jövedelem, de kevesen aknázzák ki a benne rejlő lehetőséget. A legtöbben még csak elméleti szinten foglalkozik a lehetőséggel és csak kevesen számolnak azzal, hogy kizárólag ebből biztosítja a megélhetését. Az így befolyó extra pénzből a legváltozatosabb célokra szeretnének tartalékot képezni a magyarok.
Vonzó a passzív jövedelem, de kevesen aknázzák ki a benne rejlő lehetőséget - derült ki a Profession.hu legfrissebb, 2017 szeptemberi reprezentatív kutatásából. Kiderült: minden harmadik megkérdezett tervez valamilyen passzív jövedelemszerző tevékenységet a jövőben, de többségük még csak elméleti szinten foglalkozik a lehetőséggel és csak 25 százalékuk számol azzal, hogy kizárólag ebből biztosítja a megélhetését. Az így befolyó extra pénzből a legváltozatosabb célokra szeretnének tartalékot képezni a magyarok.
A megkérdezettek több mint fele állította, hogy tisztában van a passzív jövedelem definíciójával. Kétharmaduk az ingatlan bérbeadást tekinti ilyen tevékenységnek, felük a pénzügyi befektetéseket is ismeri és 47 százalék a saját szellemi termékből származó bevételt is passzív jövedelemforrásként azonosítja. A magasabb végzettségűek egyértelműen tájékozottabbak a témában, így ők az osztalék és üzletrész, a lízingeltetés vagy a saját szellemi termék fogalmával is tisztában vannak.
A 30 év alatti digitális korosztály a szoftver- és applikációfejlesztés, valamint a saját internetes vállalkozás nyújtotta bevételszerzési lehetőségeket ismeri jobban, szemben a pénzügyi befektetésekkel. A fentiek ellenére a válaszadók 83 százaléka mégsem végez semmilyen passzív jövedelmet biztosító tevékenységet. Azok közül, akik mégis, a legtöbben (7%) a tőkeigényesebb pénzügyi befektetésekben és ingatlan bérbeadásban (6%) látták meg a lehetőséget, míg egészen kis hányaduk (3%) az MLM típusú ügynöki tevékenységbe fekteti erőforrásait. Ezek a tevékenységi formák jellemzően a fővárosban élők körében népszerűek, a vidéki lakosság szinte alig mutat ilyen aktivitást.
A kérdőívet kitöltők majdnem kétharmada csupán jövedelemkiegészítő tevékenységnek tekinti passzív forrásait. Mindössze 16 százalékot tesznek ki azok, aki kizárólag így teremtik elő a megélhetéséhez szükséges pénzt és 25 százalék tervezi, hogy hosszú távon ebből akar megélni. Több mint felük viszont folyamatosan keresi az új alternatívákat és fejlesztési lehetőségeket. Az érdekeltek 70 százaléka havi szinten kevesebb, mint 10 órát fordít passzív jövedelemszerző tevékenységének fenntartására és mindössze 13 százalékuk fordít teljes vagy részmunkaidőnyi energiát ilyen tevékenységre.
Ami a jövőt illeti, minden harmadik megkérdezett tervezi, hogy belekezd valamilyen passzív jövedelemszerző tevékenységbe. A legnépszerűbbek a tradicionális eszközök - az ingatlan bérbeadás (12%) és a pénzügyi befektetések (12%) - de vonzó az internetes vállalkozás indítása (7%) és a saját szellemi termék kamatoztatása is (6%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A lelkesedés a gyakorlati megvalósítás szintjére csak ritkán jut el: 65 százalék mindössze komolyan fontolgatja a lehetőséget, és csupán 14 százalék folytat tanulmányokat kifejezetten ilyen cél érdekében. A válaszadók 10 százaléka jutott el a piackutatásig vagy a pénzügyi tervezésig.
A passzív bevételszerzést tervezők 84 százalékát egész egyszerűen a több pénz motiválja. 34 százalékuk a munkaadójától szeretne függetlenedni, 27 százalékuknak a rugalmasabb időbeosztás a vonzó. Minden ötödik válaszadó a kapcsolatrendszerét szeretné bővíteni ilyen módon. A válaszadók több mint fele előre meg nem határozott célra szeretne tartalékot képezni. Míg a fiatalabb korosztály jellemzően nyaralásra, tanulásra, esküvőre, drága holmik vásárlására fordítaná az extra bevételt, addig a középkorú népesség a gyermekek oktatását tervezi ebből a jövedelemből megoldani. Az ötven fölöttieknek és a magasabb végzettségűek számára a nyugdíj kiegészítés és az öngondoskodás a legfőbb cél.
A passzív jövedelemszerzés iránt érdeklődők, vagy már jelenleg is aktívak alapvetően a meglévő tudásukból gazdálkodnak: 70 százalékuk semmilyen plusz tanulmányt nem folytatott az adott tevékenységhez kapcsolódóan. 13 százalék vágott bele valamilyen OKJ-s tanfolyamba, 9 százalék kezdett nyelvtanulásba annak érdekében, hogy eredményesebb legyen az adott területen. Fizetős vagy ingyenes online kurzusokon csupán 6 százalék vett részt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








