Sokan még ma is az arany befektetésekben és a valutákban hisznek, de ha az értéktartás a fő fókuszunk, hosszú távon az állampapírral akár jobban is...
A 2015 nyarán rendezett nagy fesztiválokon felpörgött a kártyás fizetések száma. Közel kétszer annyiszor fizettünk bankkártyával, mint egy évvel ezelőtt, de a Festipay kártyákat is többet használtuk 2014-hez képest.
Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group és a hazai piac vezető bankfüggetlen tranzakciós szolgáltatója, a Cardnet Zrt. adataiból kiderült, mennyiben változtak a fizetési szokások idén a Sziget Fesztiválon, a Balaton Sound-on, valamint a Volt Fesztiválon. A fesztiválok készpénzmentes fizetési megoldás szállítója a Cardnet Zrt., a fizetéshez szükséges terminálokat pedig az Ingenico Group szállította.
Magyarország legnagyobb zenei eseményén, a Sziget Fesztiválon összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek érintésmentes eszközzel (Festipay kártya ill. érintésmentes bankkártya) a fesztiválozók. Közel 170 ezer tranzakciót érintésmentes bankkártyával egyenlítettek ki, ami duplája a tavalyi számnak. A Sziget ideje alatt több mint 100 ezer Festipay kártyát osztottak ki a szervezők, amelyek segítségével 7 százalékkal több fizetés történt, mint 2014-ben.
A többi fesztivál esetében az alábbiak szerint alakultak az adatok:
- A VOLT Fesztiválon 91 százalékkal gyarapodott az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma, amely elérte a 65 ezer tranzakciót, míg a Festipay kártyákkal közel 400 ezer alkalommal fizettek.
- A Balaton Sound ideje alatt a tavalyihoz viszonyítva 133 százalékkal nőtt az érintésmentes bankkártya használat, így a tranzakciók száma meghaladta a 40 ezret; a 600 ezer fizetési tranzakció többi része pedig Festipay kártyák használatával történt.
A legfrissebb hivatalos adatok szerint a fizetésre alkalmas kártyák 44 százaléka használható érintésmentes fizetésre, míg az érintésmentes fizetés elfogadására jelenleg a forgalomban lévő 95 ezer POS terminál nagyjából fele képes.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Megszűnt az eljárás, döntött a hatóság az ingatlan.com ügyében
- Orbán Viktor: a magyar hadiipari fejlesztés nem lassulhat
- A tél eddigi legkeményebb időszaka közeleg
- Döntött a kormány, négy fontos változás jön a lakásbiztosításoknál
- Szijjártó Péter: amit értenek Kairóban, azt egyelőre nem értik Brüsszelben
- Ennél zűrösebbet még Orbán Viktor sem látott – hogyan jutott idáig a Dunaferr-ügy?
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


