6 °C Budapest

Többmilliószor fizettek idén nyáron ezekkel a kártyákkal

2015. október 4. 10:00

A 2015 nyarán rendezett nagy fesztiválokon felpörgött a kártyás fizetések száma. Közel kétszer annyiszor fizettünk bankkártyával, mint egy évvel ezelőtt, de a Festipay kártyákat is többet használtuk 2014-hez képest.

Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group és a hazai piac vezető bankfüggetlen tranzakciós szolgáltatója, a Cardnet Zrt. adataiból kiderült, mennyiben változtak a fizetési szokások idén a Sziget Fesztiválon, a Balaton Sound-on, valamint a Volt Fesztiválon. A fesztiválok készpénzmentes fizetési megoldás szállítója a Cardnet Zrt., a fizetéshez szükséges terminálokat pedig az Ingenico Group szállította.

Magyarország legnagyobb zenei eseményén, a Sziget Fesztiválon összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek érintésmentes eszközzel (Festipay kártya ill. érintésmentes bankkártya) a fesztiválozók. Közel 170 ezer tranzakciót érintésmentes bankkártyával egyenlítettek ki, ami duplája a tavalyi számnak. A Sziget ideje alatt több mint 100 ezer Festipay kártyát osztottak ki a szervezők, amelyek segítségével 7 százalékkal több fizetés történt, mint 2014-ben.

A többi fesztivál esetében az alábbiak szerint alakultak az adatok:

  • A VOLT Fesztiválon 91 százalékkal gyarapodott az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma, amely elérte a 65 ezer tranzakciót, míg a Festipay kártyákkal közel 400 ezer alkalommal fizettek.
  • A Balaton Sound ideje alatt a tavalyihoz viszonyítva 133 százalékkal nőtt az érintésmentes bankkártya használat, így a tranzakciók száma meghaladta a 40 ezret; a 600 ezer fizetési tranzakció többi része pedig Festipay kártyák használatával történt.

A legfrissebb hivatalos adatok szerint a fizetésre alkalmas kártyák 44 százaléka használható érintésmentes fizetésre, míg az érintésmentes fizetés elfogadására jelenleg a forgalomban lévő 95 ezer POS terminál nagyjából fele képes.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. február 2. 14:16
Partneri szerződést kötött a Szeretlek Magyarország Médiacsoport és az Adaptive Media.
MNB Intézet  |  2023. február 2. 10:52
A demográfiai trendek lassan, de biztosan rendezik át a társadalmi, gazdasági viszonyokat. Mik leszn...
Holdblog  |  2023. február 2. 10:51
Ezt most csak úgy ideraknám, mély tisztelettel. És hálával. És köszönettel. A svéd modellnek. ...
Kiszámoló  |  2023. február 2. 10:27
Kijött egy új rendelet, ami a lakásbiztosításokat érinti, az ügyfelek számára kedvezően. Az első vál...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 2. csütörtök
Karolina, Aida
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?