A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
A 2015 nyarán rendezett nagy fesztiválokon felpörgött a kártyás fizetések száma. Közel kétszer annyiszor fizettünk bankkártyával, mint egy évvel ezelőtt, de a Festipay kártyákat is többet használtuk 2014-hez képest.
Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group és a hazai piac vezető bankfüggetlen tranzakciós szolgáltatója, a Cardnet Zrt. adataiból kiderült, mennyiben változtak a fizetési szokások idén a Sziget Fesztiválon, a Balaton Sound-on, valamint a Volt Fesztiválon. A fesztiválok készpénzmentes fizetési megoldás szállítója a Cardnet Zrt., a fizetéshez szükséges terminálokat pedig az Ingenico Group szállította.
Magyarország legnagyobb zenei eseményén, a Sziget Fesztiválon összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek érintésmentes eszközzel (Festipay kártya ill. érintésmentes bankkártya) a fesztiválozók. Közel 170 ezer tranzakciót érintésmentes bankkártyával egyenlítettek ki, ami duplája a tavalyi számnak. A Sziget ideje alatt több mint 100 ezer Festipay kártyát osztottak ki a szervezők, amelyek segítségével 7 százalékkal több fizetés történt, mint 2014-ben.
A többi fesztivál esetében az alábbiak szerint alakultak az adatok:
- A VOLT Fesztiválon 91 százalékkal gyarapodott az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma, amely elérte a 65 ezer tranzakciót, míg a Festipay kártyákkal közel 400 ezer alkalommal fizettek.
- A Balaton Sound ideje alatt a tavalyihoz viszonyítva 133 százalékkal nőtt az érintésmentes bankkártya használat, így a tranzakciók száma meghaladta a 40 ezret; a 600 ezer fizetési tranzakció többi része pedig Festipay kártyák használatával történt.
A legfrissebb hivatalos adatok szerint a fizetésre alkalmas kártyák 44 százaléka használható érintésmentes fizetésre, míg az érintésmentes fizetés elfogadására jelenleg a forgalomban lévő 95 ezer POS terminál nagyjából fele képes.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót