Egy kutatás szerint a megtakarítással rendelkező magyar lakosság 24 százaléka intézi pénzügyeit az interneten. A felmérésből az is kiderül, hogy a legnagyobb arányban a 40 - 49 évesek használják a netes banki szolgáltatásokat rendszeresen.
A személyes ügyintézés után az internetes a második legnépszerűbb banki ügyintézési mód a megtakarítással rendelkező magyarok körében. Az OTP Alapkezelő megbízásából a Pécsi Tudományegyetem által, 500 fő személyes megkérdezése alapján készített legfrissebb kutatás szerint a válaszadók 2/3-a a személyes, 24 százaléka az interneten keresztüli, míg 10 százaléka a telefonos ügyintézését részesíti előnyben.
Meglepő módon azok, akik inkább a személyes lebonyolítást szeretik, szinte kizárólag így is intézik ügyeiket, ezzel szemben az internetes ügyintézést kedvelők banki ügyleteiknek csupán 69 százalékát intézik elektronikusan, a fennmaradó 1/3-ot ők is személyesen szeretik letudni. A telefonos ügyintézést inkább kiegészítéseként alkalmazzák.
Lakhelyüket tekintve az internetes ügyintézők közt erősen felülreprezentáltak a fővárosiak, valamint a 2000 főnél kisebb településeken élők, míg a személyes bonyolítás elsősorban a kisebb városokban népszerű. A telefonos ügyintézést pedig elsősorban Budapesten kedvelik.
"Az pénzintézetnél jelenleg több mint 1,8 millió online banki ügyfelünk van, akiknek egyre nagyobb hányada használja rendszeresen az elektronikus csatornákat ügyeinek intézéséhez. Egyértelmű trendek láthatóak, hiszen az internet töretlen térnyerése determinálja az internetes ügyintézés népszerűségét is, melynek köszönhetően a telefonos csatorna kezd tranzakciós szempontból háttérbe szorulni. Tény az is, hogy a szofisztikáltabb funkciók (értékpapír műveletek, autópálya-matrica vásárlás, stb.) egyre keresettebbek és ezeknek a tranzakcióknak a száma dinamikus növekedést mutat." - hangsúlyozta Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Hozzátette az OTP-s tapasztalat is alátámasztja a kutatás megállapítását, miszerint az aktív elektronikus bankolók nagy hányada Budapestre koncentrálódik, de ez az arány véleménye szerint fokozatosan csökkenni fog. "Az egyre nagyobb internetes penetráció, a mobilinternet és az okostelefonok növekvő száma előrevetíti, hogy egyre szélesebb rétegek természetes igénye lesz az online ügyintézés. Az igényekkel együtt az elvárások is nőni fognak a szolgáltatások kapcsán, melyeknek folyamatos fejlesztésekkel igyekszünk eleget tenni."- tette hozzá Forrai Péter.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.
Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában
Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.
- Prostitúcióra kényszerítette exét, a TEK ütött rajta – videó
- Börtönkolóniára kerültek az Azovsztal védői
- Hárman meghaltak egy önvezető Tesla balesetében
- Orbán Viktor 12 pontja a CPAC-en: ha te vagy a legjobb, akkor győzhetsz
- A szenvedély volt a Frankfurt sikerének a titka
- Gazdasági forgatókönyvek az ukrajnai háborúra
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


