A hitelválság következtében egyre több amerikai választja időskorban a munkát a pihenés helyett. Sokaknak az az oka, hogy az eddig félretett megtakarításaik már nem fedezik a nyugdíjas éveket, de sokan vannak, akik nem emiatt maradnak a munkahelyükön.
Az aktív életmód és a kései nyugdíjkorhatár azt eredményezi, hogy egyre többen akarnak dolgozó emberek maradni, pusztán azért, mert szeretik amit csinálnak, és az általános vélekedés szerint a munkában sokkal könnyebb megőrizni a szellemi aktivitást is. Aki dolgozik, sokkal szélesebb látókörrel rendelkezik mint azok akik nemrégen mentek nyugdíjba, ráadásul sokkal több emberrel is találkoznak, több a barát, az ismerős.
A torontói központú Sun Life Financial Inc. legújabb tanulmánya szerint az aktív munkavállalók közel fele dolgozni szándékozik a 67 éves nyugdíjkorhatár elérése után is, a legtöbbjük viszont azt nyilatkozta, hogy nem csak a pénz miatt.
Egy 1515 dolgozót megkereső random telefonos felmérés szerint 48 százalék 67 éves kora után is teljes állásban fog dolgozni és a leggyakoribb ok erre, hogy mentálisan megfelelő szinten maradjanak. 83 százalék emiatt akar dolgozni. A második legnépszerűbb indok, 77 százalékban az volt, hogy elegendő pénzt keressenek a megfelelő életszínvonal fenntartásához. Emellett sokan említették azt is, hogy szeretik a munkájukat, vagy hogy így társasági emberek maradhatnak.
A "baby boomers" korosztály ezzel folytatja a korábbi trendet, miszerint egész életükben, amilyen életszakaszt elérnek, ott újra írják a szabályokat és szokásokat a nagy számuk miatt. Miért lenne másképp ez a nyugdíjjal? Mivel tömegesen fognak a következő években nyugdíjba vonulni, lényegesen megnehezítik az állam és a saját anyagi helyzetüket is. Az új szokás pedig emiatt az lesz, hogy nem vonulnak nyugdíjba amikor lehetne, hanem tovább folytatják a munkáséveket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nyugdíj ezen felül még akár új távlatot is nyithat, egy új karriert kezdhetnek el, jótékonysági munkákban vehetnek részt vagy akár részmunkaidős állásban mutathatják meg, hogy mit is tudnak.
A fiatalabbak felé haladva pedig egyre többen gondolják úgy, hogy bizony nem vonulnak nyugdíjba, hanem 67 éves koruk után is dolgozni fognak. A megkérdezett 30-39 éves korosztály 58 százaléka gondolja így, ami lényegesen több, mint a 60 év felettiek 45 százaléka. Bár ebben azért az is benne lehet, hogy fiatalon az emberben sokkal több az energia, és a nyugdíjkorhatár még messze van...
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








