2019. május 25. szombat Orbán
HR Centrum

Óriási a hiány: szinte már senki sem akar a vendéglátásban dolgozni


Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.

Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5 százalékkal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.

A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást. 

A hazai munkáltatók többsége tévesen azt gondolja, hogy az employer branding egyenlő a babzsákkal és a gyümölcsnappal, ez azonban hibás megközelítés. A munkáltatói márkaépítés akkor tudja elérni a célját, ha a vállalati stratégiáját támogatva képes számokkal kimutatható üzleti eredményt produkálni 

- mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere. Az eddigi kampányszerű megoldáskereséssel felhagyva a hazánkban 19 szállodával jelen lévő Accor hotellánc is az integrált stratégiai szemlélet felé fordulva igyekszik bevonzani és megtartani a tehetségeket. Első lépésként a felsővezetőkkel készítendő átfogó interjúk, majd az 1200 alkalmazott preferenciáinak és elvárásainak felmérése után az employer branding szakértőivel építi ki azt a munkáltatói márkaépítési stratégiát, mely szervesen illeszkedik a vállalat működésébe, és már rövid távon is üzleti eredményeket hoz. 

A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.

NEM SZABAD TOVÁBB VÁRNI A LAKÁSVÁSÁRLÁSSAL!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor jobb, ha tudod, hogy lakáspiaci elemzők szerint az árak emelkedése lassul, és a finanszírozási költségek is rekord alacsony szinten vannak, de már nem biztos, hogy sokáig így is marad. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidő mellett már 2,75 százalékos THM-el, és havi 85 891 forintos törlesztővel fel lehet venni a Budapest Banknál. De nem sokkal maradnak el ettől a további bankok ajánlatai sem: az Erste Banknál például 80 439 forintos törlesztőt ígér a 2,66 százalékos THM; míg az MKB Banknál szintén alacsony, 2,70 százalékos THM is alacsony, 80 631 forintos törlesztőt jelent. Érdemes még megnézni a OTP Bank és a többi magyar hitelintézet konstrukcióját, különböző hiteösszegek és futamidők mellett is - ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
legacykft
2019. 05. 24. 09:00
Mit tanulhatsz az EQ és a vezetés kapcsolatáról a Trónok Harca hőseitől?

Most, hogy mindenki a Trónok harca évadzárás lázában ég, érdemes egy pillantást vetni arra...

hrbonbon
2019. 05. 22. 15:22
Mit üzenhetnek a szervezetek hálózatai? - Elemzés egy közös kávézás mellett

    Az utóbbi időszakban szervezetfejlesztési üzletágunk egyik legkedveltebb szervezetdiagnosztikai...

jobangel
2019. 05. 22. 11:20
Csalódott álláskeresők: miért nem engem vettek fel?

Ha jön az elutasító válasz az álláshirdetésünkre, mindenféle indok nélkül, ez a kérdés biztos...

perfekt
2019. 05. 22. 09:17
Iparűzési adó bevallása

Az iparűzési adó alanyainak fontos határidő közeleg, hiszen 2019. május 31-ig kell bevallani...

ajovomunkahelye
2019. 05. 22. 07:21
Egy szervezet, ahol a párbeszédnek helye van

Digitális elkötelezettség mérés, átfogó cselekvési terv. Egy cég, ahol csak a felmérést közel...

laskainelli
2019. 05. 20. 20:50
5 szokás, ami gyorsan aláássa a párkapcsolatot

A tartós kapcsolatban élő ügyfeleim, Panna és Gábor arról számoltak be, hogy 16 év után teljesen...

prevencioscoaching
2019. 05. 20. 15:40
Beszámoló az Ön-Coach Képző Alapozó létrejöttének folyamatáról

  2019. május 4-5-én elstartolt az első Ön-Coach Képző - alapozója, ami reményeim szerint...

NÉPSZERŰ
FRISS