A külügyminisztérium legfrissebb figyelmeztetése szerint több tucat ország és térség került a legszigorúbb, piros biztonsági kategóriába.
Egy friss kutatás szerint a magyar munkavállalók 71 százaléka nyitott egy új állásra, és közülük 1,3 millió ember hajlandó lenne külföldre költözni a jobb munka reményében. De mivel vagyunk ennyire elégedetlenek, és mit tehetnek a magyar cégek azért, hogy ne veszítsék el a munkavállalóikat?
Az aktív lakosságnak a 71 százaléka nyitott lenne új munkahelyre, és 1,3 millióan szívesen költöznének külföldre, ha ott lehetőségük lenne jobb munkahelyen dolgozni - derül ki a DreamJo.bs állásközvetítő portál reprezentatív felméréséből. Elsősorban a 18-29 éves, városban élő férfiak gondolkoznak külföldi munkavállaláson.
Az elégedetlenség elsődleges oka a fizetés (74 százalék), a második helyen viszont az áll, hogy nem jönnek ki jól a vezetőjükkel (47 százalék). Sokan nem büszkék a munkájukra (38 százalék), vagy hiányolják a megfelelő munkakörülményeket (36 százalék), illetve a fejlődési - és karrierlehetőséget (35-34 százalék). De a rugalmas munkaidő és munkavégzés hiánya is szerepel az okok között.
Ez a hazai cégek felelőssége is
Az 1,3 millió magyar nagy része nem kizárólag külföldi munkára lenne nyitott (45 ezer ember keresi csak külföldön az új munkáját), tehát hazai cégeknek is lehetőségük lenne megszerezni. A többség jobb fizetésre (82 százalék), jó szakmai vezetőkre, karrierlehetőségekre, jó munkakörnyezetre vágynak.
Az állásközvetítő kerekasztalbeszélgetést szervezett céges és oktatási vezetőkkel, mit lehet tenni. Arra jutottak, hogy igazán a kis- és középvállalkozásokkal kellene foglalkozni, mivel a magyar munkavállalók 75 százaléka kkv-nál dolgozik. Őket próbálják arra ösztönözni, hogy jó munkahelyekké válljanak, és a munkavállalók szeressenek ott dolgozni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sok az egyezés
A fenti kutatással sok felmérés összecseng, a megkérdezettek korától és élethelyzetétől függően más arányban nézelődnek külföld irányába, társadalmi szinten azonban minden rétegben nagy az arányuk. A nemzetközi Intrum Justitia nemrég megjelent, "European Consumer Payment Report 2016" (Európai Fogyasztói Fizetési Jelentés) c. kutatása szerint ugyanis Magyarország vezeti az uniós listát: a 18-24 éves magyar fiatalok 46 százaléka húzna el az országból.
Ha nem is ennyire, de hasonlóan magas a fiatalok elvándorlási kedve Olaszországban (44%), a komoly válságot "átvészelt" Görögországban (43%). A lista másik végén a német, illetve dán fiatalok állnak, ott 10-ből mindössze 1 fiatal felnőtt érzi úgy, hogy az életéhez hozzá tartozik a jövés-menés.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








