Mik a GYED és a GYED extra feltételei, mennyi a GYED összege 2026-ban? Mikortól jár GYED szja mentesség és hogyan történik a GYED számítása a...
A koronavírus-járvány előtt adtak fel Magyarországon annyi álláshirdetést, mint most, júniusban - derült ki friss adatokból adataiból, amiket a keddi Világgazdaság ismertet.
Már a járvány előtti szintekhez közelít a munkaerő-kereslet. Június elején 36 881 hirdetést listázott az Állásportál.hu. Ez 4052-vel több, mint a májusi, és közel duplája a tavaly júniusinak (20 267), amikor a Covid első hulláma után mélybe zuhant az álláspiac - mondta a lapnak Karácsony Zoltán, a HR Portál álláspiaci szakértője. A szakember hozzátette: az idei júniusi számok már a pandémia előtti szintet is meghaladják: 2020 januárjában ugyanis 32 594 állást gyűjtött be az oldal.
Csupán egy összevetésben van még lemaradás: 2019 júniusában 39 795 állásra lehetett pályázni. A szakértő szavait alátámasztja a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat is, amelynek regiszterében a hónap során 265,5 ezer álláskeresőt tartottak nyilván, közel 30 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Karácsony Zoltán szerint az is biztató, hogy a 26 szakterületből már csak nyolcban alacsonyabb az álláshirdetések száma a koronavírus megjelenése előtti időszakénál, májusról júniusra pedig mindössze három területen volt csökkenés, 23-ban emelkedés. Ha a legnagyobb hirdetési számú területeket nézzük, akkor logisztikában, gyártás-karbantartásban 18-18, informatikában 20, értékesítés-kereskedelemben 12, mérnöki területen 33, a szakmunkásoknál 17 százalékos növekedés történt 2020. január és 2021. június között.
Ahol még nem érte el a hirdetésszám a Covid előtti szintet: az adminisztratív munka (mínusz 10 százalék), a pénzügy (mínusz 26 százalék), az ügyfélszolgálat (mínusz 29 százalék) és a gyakornoki munkák. Az álláspiaci szakértő kitért arra is, hogy a vendéglátás-idegenforgalom területén tavaly ilyenkor 328 álláshirdetésre lehetett pályázni, most június elején 1015-re, a leggyakoribb pozíció a szakács, felszolgáló, recepciós, pultos és a konyhai kisegítő - olvasható a Világgazdaságban.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








