Rengeteg magyar már így keres munkát: fogadjunk, hogy nem tudtál róla

Rengeteg magyar már így keres munkát: fogadjunk, hogy nem tudtál róla

2019. szeptember 20. 19:58

Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook profillal. Egy nap mintegy 6,8 órát töltünk internetezéssel, az idő felében az okostelefonunkat nézzük. Átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra, a felhasználók negyven százaléka sosem kapcsolja ki a mobilját. Online intézzük a vásárlást, a szállásfoglalást, az ismerkedést. Természetesen az álláskeresés sem marad ki a sorból - ez pedig alapjaiban változtatja meg a HR szakmát - hangzott el a Profession.hu HR konferenciáján.

Martis István, a Profession.hu vezérigazgatója előadóként részt vesz november 20-án a Portfolio Big Office HR Brad Day konferencián. Gyere el, és hallgasd meg Te is. Részletes program, jelentkezés ITT!

"A sikeres toborzáshoz ma már elengedhetetlen az online marketing szaktudás. Fontos, hogy a HR és a marketing területen dolgozók együttműködjenek, a társosztályok a közös cél érdekében, egymást segítve dolgozzanak" - mutatott rá Varga Balázs, a portál marketingvezetője.

Milyen új eszközökre van szükség?

"A márkaismertség növelése érdekében végzett kommunikáció hosszútávú befeketés a jövőbe" - mondta el Varga Balázs. A cél érdekében az állásportál online videós tartalmakat, bannereket, hagyományos PR eszközöket egyaránt használ, hogy minden célcsoportját elérje. És mivel a pályakezdő felhasználókat klasszikus médiaeszközökkel már nem lehet megszólítani, ambassadorokkal, influencerekkel és vloggerekkel is együttműködnek.

A márka ismertsége mellett a vállalat teljesítményét - vagyis azt, hogy minél többen jelentkezzenek a feladott álláshirdetésekre - is nagy mértékben növelik az online marketing megoldások. Keresőoptimalizált szövegek, fizetett Facebook és Google hirdetések, és felhasználókra célzott médiakampányok, személyre szabott tartalmú direkt marketing e-mailek növelik a teljesítményt. "Mert ma már nem az a lényeg, hogy hol, hanem hogy kinek hirdetünk" - mondja a szakember.

Az adott felhasználó érdeklődési körének megfelelő, személyre szabott tartalom fontosságát emelte ki a konferencia egy másik előadója, Christine Navez, a Stepstone Group online marketing vezetője is. "Minél perszonalizáltabb formában kapják meg a jelöltek az álláshirdetéseket, annál többen jelentkeznek az állásokra" - mondta el.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Okostelefon mindenek felett

"Mobilra optimalizált weboldal nélkül hamarosan teljesen működésképtelen lesz bármilyen vállalkozás" - jelentette ki Varga Balázs. Ezt a nemzetközi trendek is alátámasztják, a Stepstone adatai szerint az álláskereséseknek jelenleg a fele mobilon történik, míg a jelentkezések 60 százaléka hagyományos számítógépen. Hiszen mobilon könnyebb böngészni, míg jelentkezni inkább számítógépről az. A felhasználók tehát kényelmi szempontból több felületet használnak egyszerre - és ma egy cégnek erre is fel kell készülnie. Például azzal, hogy felhasználóbaráttá teszi a mobilos felületét.

"A recruiterek számára a legnagyobb kihívás a megfelelő jelöltek megtalálása és megszólítása. De ma már nem az a lényeg, hogy sokan lássanak egy álláshirdetést, hanem hogy a számunkra releváns célközönséget szólítsuk meg vele" - mutatott rá Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője. Ahogyan a bevezető statisztikákból láthattuk, Facebookon gyakorlatilag a teljes magyar munkaképes lakosság megszólítható, így a toborzási szakembereknek a közösségi médiához - és azon belül is a megfelelő célcsoport eléréséhez - is értenie kell. Vagy éppen megbízni egy szakértő céget ennek kezelésével.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
legacykft  |  2022.06.24 17:47
Legutóbbi blogbejegyzésem végén megfogalmazódott bennem az a remény, hogy mivel a legtöbb időt önmag...
hrbonbon  |  2022.06.24 10:21
          Simonyi Judit ügyvezető igazgató beszámolója Az AIMS INTERNATIONAL 2022. június 14-1...
laskainelli  |  2022.06.22 15:10
A határhúzás sokak számára kihívás. Többek között azért, mert nem szeretnének kellemetlen érzéseket...
perfekt  |  2022.06.22 07:06
Az államháztartást javító különadókról döntött a kormány a 197/2022. ( VI.4.) rendelete alapján....
hrdoktor  |  2022.06.20 04:36
Az internet, az okostelefonok és a közösségi média elterjedésének köszönhetően egyre többen szenvedn...
Ez lehet a 2022-es nyár új slágeritala Magyarországon? Hihetetlen, mennyien kattantak rá

A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.

Láthatáron a nyugdíjösszeomlás: rengeteg magyarnak lehet kemény nélkülözés az időskor

Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.

Ez lehet a jövő igazi sikerszakmája: rommá keresheti magát a gyerek, ha kitanulja?

Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.

Őrült drágulás a magyar zöldségeseknél: sokan már így védik ki a kegyetlen inflációt

Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. június 26. vasárnap
János, Pál
25. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. június 26. 16:10