8 °C Budapest

Rengeteg magyar már így keres munkát: fogadjunk, hogy nem tudtál róla

2019. szeptember 20. 19:58

Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook profillal. Egy nap mintegy 6,8 órát töltünk internetezéssel, az idő felében az okostelefonunkat nézzük. Átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra, a felhasználók negyven százaléka sosem kapcsolja ki a mobilját. Online intézzük a vásárlást, a szállásfoglalást, az ismerkedést. Természetesen az álláskeresés sem marad ki a sorból - ez pedig alapjaiban változtatja meg a HR szakmát - hangzott el a Profession.hu HR konferenciáján.

Martis István, a Profession.hu vezérigazgatója előadóként részt vesz november 20-án a Portfolio Big Office HR Brad Day konferencián. Gyere el, és hallgasd meg Te is. Részletes program, jelentkezés ITT!

"A sikeres toborzáshoz ma már elengedhetetlen az online marketing szaktudás. Fontos, hogy a HR és a marketing területen dolgozók együttműködjenek, a társosztályok a közös cél érdekében, egymást segítve dolgozzanak" - mutatott rá Varga Balázs, a portál marketingvezetője.

Milyen új eszközökre van szükség?

"A márkaismertség növelése érdekében végzett kommunikáció hosszútávú befeketés a jövőbe" - mondta el Varga Balázs. A cél érdekében az állásportál online videós tartalmakat, bannereket, hagyományos PR eszközöket egyaránt használ, hogy minden célcsoportját elérje. És mivel a pályakezdő felhasználókat klasszikus médiaeszközökkel már nem lehet megszólítani, ambassadorokkal, influencerekkel és vloggerekkel is együttműködnek.

A márka ismertsége mellett a vállalat teljesítményét - vagyis azt, hogy minél többen jelentkezzenek a feladott álláshirdetésekre - is nagy mértékben növelik az online marketing megoldások. Keresőoptimalizált szövegek, fizetett Facebook és Google hirdetések, és felhasználókra célzott médiakampányok, személyre szabott tartalmú direkt marketing e-mailek növelik a teljesítményt. "Mert ma már nem az a lényeg, hogy hol, hanem hogy kinek hirdetünk" - mondja a szakember.

Az adott felhasználó érdeklődési körének megfelelő, személyre szabott tartalom fontosságát emelte ki a konferencia egy másik előadója, Christine Navez, a Stepstone Group online marketing vezetője is. "Minél perszonalizáltabb formában kapják meg a jelöltek az álláshirdetéseket, annál többen jelentkeznek az állásokra" - mondta el.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Okostelefon mindenek felett

"Mobilra optimalizált weboldal nélkül hamarosan teljesen működésképtelen lesz bármilyen vállalkozás" - jelentette ki Varga Balázs. Ezt a nemzetközi trendek is alátámasztják, a Stepstone adatai szerint az álláskereséseknek jelenleg a fele mobilon történik, míg a jelentkezések 60 százaléka hagyományos számítógépen. Hiszen mobilon könnyebb böngészni, míg jelentkezni inkább számítógépről az. A felhasználók tehát kényelmi szempontból több felületet használnak egyszerre - és ma egy cégnek erre is fel kell készülnie. Például azzal, hogy felhasználóbaráttá teszi a mobilos felületét.

"A recruiterek számára a legnagyobb kihívás a megfelelő jelöltek megtalálása és megszólítása. De ma már nem az a lényeg, hogy sokan lássanak egy álláshirdetést, hanem hogy a számunkra releváns célközönséget szólítsuk meg vele" - mutatott rá Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője. Ahogyan a bevezető statisztikákból láthattuk, Facebookon gyakorlatilag a teljes magyar munkaképes lakosság megszólítható, így a toborzási szakembereknek a közösségi médiához - és azon belül is a megfelelő célcsoport eléréséhez - is értenie kell. Vagy éppen megbízni egy szakértő céget ennek kezelésével.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2025.12.03 14:08
Az év végi időszak gyakran jár a szokásosnál nagyobb munkahelyi terheléssel. Ha azonban sikerül jól...
legacykft  |  2025.11.25 17:46
Vajon miért érezzük azt olyan gyakran, hogy két külön világ között próbálunk lavírozni? Hogy a munka...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
laskainelli  |  2025.11.13 08:15
Sokan élik meg azt a frusztráló érzést, hogy a párkapcsolatuk mintha egyhelyben toporogna. Nincs nag...
vezetoi-coaching  |  2025.11.06 13:37
Guys, plagizáltam… már ez is baj, de pláne, hogy nem is tudom, hogy történt… Oltári gáz. Ezt a damag...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 7. vasárnap
Ambrus
49. hét
December 7.
Advent (2.)
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 7. 07:45