A mesterséges intelligencia már nem trend, hanem kényszerű alkalmazkodás a magyar HR-piacon.
Elképzelhető, hogy hamarosan egy bankba betérő ügyfél humaoid robottal találja majd szembe magát, sőt, akár valamelyik műszaki üzletben is feltűnhet majd Pepper, hogy segítsen megtalálni a tökéletes tévét vagy számítógépet.
A Netlife Robotics bejelentette, hogy a Pepper nevű humanoid robot, és a hozzá kapcsolt saját, hazai fejlesztésű know-how segítségével szeretné megteremteni a jelenleginél sokkal kellemesebb ügyfél-élmény alapjait nemzetközi és hazai ügyfélszolgálatokon is.
A legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják. A robotot eredetileg az Aldebaran, majd a SoftBank Robotics cégek fejlesztették azzal a céllal, hogy hidat teremtsen az emberek és szolgáltatások között, kellemessebbé tegye a mindennapi ügyek intézését, például hotelfoglalást, repülőjegy-átütemezést, közigazgatási adminisztrációt, vagy egy bankkártya-elvesztés bejelentését.
Ennek megfelelően Peppernek számos verziója létezik már, pl. egy műszaki, számítástechnikai boltban szakértő, utazási irodában repülőjegy-foglaló, szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni, illetve tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, reptéri információs, valamit egy okosotthon-vezérlő, aki a teljes lakást vezérelni tudja.
A Netlife Robotics fejlesztési tervei szerint Pepper tipikusan bankok, közművek, közszolgálati ügyfélpontok személyes ügyintézést igénylő részén könnyíti majd meg az ügyfelek dolgát. Olyan feladatok megoldására lesz hasznosítható, amikor gyakran ismétlődő, viszonylag jól meghatározható tevékenységet kell elvégeznie.
A vállalat célja, hogy a robot az ügyfelekkel úgy kommunikáljon, ahogy az a legtermészetesebb az ember számára.
Minden ügyfélszolgálatnak megvan a maga kialakult folyamata, szókincse, fogalomrendszere. Attól függően, hogy pl. banki- közmű- vagy közigazgatási ügyfélszolgálatról beszélünk más-más az ügyfélkiszolgálás módszere. Van azonban közös metszet, amelyet lehet általánosítani, ilyen például az ügyfél-azonosítás, ezek esetében hasonlók a folyamatok.
A Netlife Robotics megoldása először ezen általános ügyfélszolgálati funkciók dialógusának kialakítására fókuszál, majd az iparágtól függően a specifikus folyamatok is sorra kerülnek. Az ügyfelek ezeket a fejlesztéseket úgy tapasztalják meg, hogy bővül a Pepper szókincse, a tudása, egyre pontosabb válaszokat tud majd adni a kérdésekre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el Bartha Levente, a Netlife Kft. ügyvezetője. A robot működésének egyik technikai feltétele az internet-kapcsolat - amely lehet WIFI, vagy vezetékes hálózat. A robot ezen keresztül csatlakozik ahhoz a felhőszolgáltatáshoz, amely feldolgozza, majd értelmezi a beszédet. A robot szövegértése bármilyen nyelven elsősorban a beszéd sebességétől és a háttérzaj szintjétől függ, nem attól például, milyen kiejtése van az illetőnek. Lehetőség van többféle szoftver használatára, tehát idővel várhatóan javulni fog a beszédértés szintje. Az emberi beszéd feldolgozása során, ha megtalálja az adott szót az adatbázisban, a találat mellé egy százalékos valószínűséget is ad, illetve a mondatok kontextusát értelmezve javaslatot tesz a beszélő szándékára. A rendszer úgy van beállítva, hogy megfelelő valószínűségi szint felett fogadja el értelmezett kifejezésnek, majd ezek alapján eldöntve válaszol a beszélgető partnerének.
A másik fontos technikai feltétel a hálózati áramforrás. A robot elég nagy akkumulátorral rendelkezik (30 amper-óra), így egy adott töltéssel akár 20 órát tud folyamatosan üzemelni. A tervek szerint az ügyfélszolgálatokon zárt térben egy adott fix helyen lesz alkalmazva folyamatos elektromos hálózati kapcsolattal. A robot különlegessége, hogy a beépített infravörös, ultrahangos, és lézeres érzékelők segítségével egy zárt területet be tud járni hasonlóan a porszívó / fűnyíró robotokhoz, azaz fel van készítve, hogy ne ütközzön neki senkinek. Nagy tömegben, zsúfolt helyen megfontoltan közlekedik, gyakran megáll, tehát óvatosan kezeli a gyorsan változó tereptárgyakat.
Pepper a nyílt ügyfélszolgálati térben a megfelelő személyi adatvédelemmel lesz ellátva, pl. felhasználónév-jelszó párosítással a robot mellkasán lévő tableten, vagy biometrikus beazonosítással, pl. arcfelismeréssel, de a technológia fejlődésével egyre bővebb lesz az eszköztár az azonosításra és védelemre. (pl. mágneskártya, ujjlenyomat vagy retina olvasás)
Pepper jelenleg 12 nyelven beszél, amelyek között nincs még ott a magyar nyelv. A Netlife Robotics párhuzamosan dolgozik a magyar és az angol és nyelvű ügyfélszolgálati verzión, mivel az új ügyfélszolgálati megoldást nemzetközi színekben szeretnék elsősorban használni, és a magyar piac is nagyon fontos számukra.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








