A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Nem attól lesznek boldogok az alkalmazottak, ha hirtelen kötelezővé tesszük az otthoni munkavégzést a hét néhány napján, hanem, ha merünk az alkalmazottakra rábízni olyan feladatokat, melyeket a magukémak érezhetnek és felelősnek érezhetik magukat. Többek között erről is volt szó tegnap a Portfolio FM & Office 2018 konferencián, ahol egy asztalhoz ült több magyarországi HR-vezető is, akik megosztották tapasztalataikat azzal kapcsolatban, hogy milyen elvárásaik vannak az irodák létesítménykezelőivel szemben.
Hamarosan az 1980 és 1995 között született Y-generáció fogja adni az aktív munkaerő kétharmadát, ami jelentős kihívás elé állítja a munkáltatókat. Ennek a generációnak ugyanis teljesen más elképzelése van a munkáról, mint az eddigieknek.
- mondta el Pottok Judit, az E.ON Hungária Zrt. vezető HR üzleti partnere előadásában. A szakember ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az arrogancia csak egy benyomás a többi dolgozó részéről. Igazából arról van szó, hogy már a munka kezdetekor önálló felelősségi körökre és stabil jövőképre vágynak. Önbizalomhiányuk pedig abból ered, hogy az előző generációkhoz viszonyítva kinyílt előttük a világ, ami egyfelől lehetőségeket, másfelől viszont nyomasztó elvárásokat is szül.
Az Y-generációt leginkább a folyamatos online jelenlét különbözteti meg a korábban születettektől, az előbb említett önbizalomhiány miatt pedig fontosan nekik a visszajelzések. Ez nem azt jelenti, hogy félévente egyszer ki kell pipálni egy értékelő beszélgetést, hanem akár napi szinten kell jelezmi feléjük, hogy elégedett-e a vezető a munkájukkal.
Ezen túl fontos, hogy úgy érezzék, meg vannak becsülve. Ez akár a székek kiválasztásánál is jelentkezhet, de abban is, hogy megfelelő komplexitású munkát adunk nekik. Nem lehet azt sem elfelejteni, hogy elég sok időt tölt mindenki a munkahelyén, emiatt pedig nem feltétlenül csak a legszűkebben értelmezett szakmai munkára kell teret adni.
Az ingatlanaüzemeltetőknek ez jó időszak arra, hogy ebben az átmeneti időben kitalálják, hogyan fognak megfelelni az új kor kihívásainak, amikor a munkahely már nem feltétlenül csak egy fizikai tér, hanem egy közösség lesz, és ezt a koncepciót kell majd kiszolgálniuk.
- osztotta meg véleményét Angyal Andrea, a hamarosan új székházba költöző Magyar Telekom HR ügyfélszolgálati és adminisztrációs központvezetője. Az új székházzal kapcsolatban érdekesség, hogy 4300-an mennek oda dolgozni, de csak 3800 munkaállomás lesz.

Egyfelől figyelembe vették, hogy egy ekkora cégnél jelentős számban vannak egyidőben szabadságon vagy betegszabadságon a kollégák, de mindemellett át kell gondolniuk a kötelező otthoni munkavégzés bevezetését is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezzel kapcsolatban Pottok Judit megjegyezte, kíváncsi, hogy milyen tapasztalatai lesznek ezzel a Magyar Telelkomnak, az E.ON-nál ezt a rendszert még nem lépték meg. A kötelező szabályokkal kapcsolatban azt is elmondta, ez akkor sem feltétlenükl vezet majd munkavállalói boldogsághoz, ha éppen arról szól, hogy nem lehet bejönni a munkahelyre. A kulcs inkább a bizalomban és az ezzel járó választási lehetőségekben van.
Volt azonban pozitív tapasztalat is azzal kapcsolatban, ha kisebb a munkahely befogadóképessége, mint ahányan egy munkáltatónál dolgoznak.
- mondta el Soós Balázs Norbert, a Lufthansa Systems Hungária Kft. pénzügyi vezetője, aki azt is elmondta, ha épp közösen végeznek munkát a fejlesztőik, akkor viszont fontos, hogy olyan tereket tudjanak biztosítani, ahol ezt hatékonyan tehetik meg.
A konferencia túlynomó többségében létesítmény-üzemeltetéssel foglalkozó résztvevői a HR-esek pódiumbeszélgetése alatt megszavazták, hogy melyik az a probléma, amellyel a bérlők a leggyakrabban fordulnak hozzájuk. Ez a problémakör nem meglepő módon a hűtés-fűtés lett, amivel kapcsolatban Ispánki Nikoletta, a Regus Hungary országmenedzsere elmondta, nekik volt ezzel kapcsolatban pozitív élményük is.
- mondta el a szakember.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








