Karácsonyi nagyinterjúnkban Szilágyi Áronnal nem a vívásról beszélgettünk, hanem mindarról, ami mögötte van.
Az elkövetkező 5-10 évben is szolgáltató központokban vagy multinacionális vállalatnál tervezi építeni karrierjét a Shared Service Centerekben (SSC) dolgozók 70 százaléka, hiszen a korrekt fizetés mellé kiszámítható munkakörülményeket és értékes szakmai továbbképzéseket biztosít neki munkáltatója. A dolgozók akár nemzetközi karriert is építhetnek a vállalaton belül. Igaz ez a pályakezdő fiatalokra is, akik rövid időn belül szép pályaívet tudnak befutni a szolgáltató központokban. A bökkenő csak az, hogy a pályakezdők 65 százalékának fogalma sincs arról, mi is az SSC.
A közel 17 éve a HR-iparág élvonalába tartozó, magyar tulajdonban lévő Jobsgarden saját, nem reprezentatív kutatása során két célcsoportot - pályakezdés előtt álló egyetemistákat és már SSC-ben dolgozó munkavállalókat - kérdezett meg a szolgáltató központok vélt és valós munkavállalói értékajánlatáról, a szervezetek ismertségéről.
- mondta el Paulovics Éva, a Jobsgarden ügyvezető igazgatója.
Az SSC-k meghatározását követően a válaszadók 40 százaléka gondolta úgy, hogy az SSC-k jó lehetőséget biztosítanak a nemzetközi karrierépítéshez; ezek a munkahelyek biztosítják a szakmai továbbképzést. A fiatalok jelentős része gondolta úgy, hogy a szolgáltató központok változatos feladatokat kínálnak az ott dolgozóknak, és nagy hangsúlyt fektetnek a csapatépítésre is. Az is az SSC-k mellett szól a válaszadók szerint, hogy a nyelvtudás aktívan tartható (55 százalék) és versenyképesek a fizetések (48 százalék). Hátrányként szintén közel 50 százalék emeli ki azt, hogy vélhetően nehéz megtartani a munka-magánélet egyensúlyát, és hogy személytelen a munkavégzés.
A jelenlegi SSC-dolgozók válaszai ezekre a félelmekre rácáfolnak: 56 százalékuk gondolja úgy, hogy rugalmas munkakörnyezetben dolgozik és a viszonylag gyakori csapatépítő tréningeknek (79 százalékuknak félévente, 14 százalékának havonta szerveznek ilyen eseményt) köszönhetően elmondható, hogy az SSC környezet kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak közötti jó kapcsolatra.
A jelenleg is SSC-ben dolgozó megkérdezettek nagyobb része (77 százaléka) Magyarországon képzeli el a további karrierjét. Több mint egyharmaduk mondta azt, hogy inkább szolgáltató központban maradna (36 százalék), hasonló arányban pedig azt nyilatkozták, hogy maradnának nagyvállalatnál, de nem feltétlenül SSC-ben (35 százalék). Hazai közepes- és kisvállalkozáshoz 16 százalékuk menne tovább, egyéni vállalkozást pedig 11 százalékuk indítana a jövőben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Előnyként a kiemelten jó fizetést (a válaszadók 72 százaléka elégedett a jelenlegi bérezésével), a munkakörnyezet minőségét és a közösséget (36 százalék) említették. A továbbképzések, oktatások a válaszadók 87 százalékának lényeges elem, ennek ellenére csupán 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jelenlegi munkahelye biztosít erre keretet.
- emelte ki Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden társ-ügyvezetője.
Összességében a megkérdezett dolgozók 65 százaléka elégedett az SSC-vel, mint munkahellyel és 80 százalékuk szívesen ajánlaná jelenlegi munkahelyét ismerősének is.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








