Egy évnyi lezárás után végre jó hírt kaptak a túrázók és a kőszegiek: megindulhat a régóta várt felújítás a népszerű Óház-kilátónál.
Az MNB négy közgazdasági felsőoktatási intézménnyel közösen "Pénzügyek felsőfokon - Légy kreatív!" címmel pályázatot hirdet a magyar fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztése érdekében a résztvevő egyetemek hallgatóinak.
A Magyar Nemzet Bank (MNB) kiemelt célja a pénzügyi fogyasztóvédelem további erősítése, ezáltal a pénzügyi tudatosság és kultúra fejlesztése. A hazai pénzügyi szemléletformálás előmozdítása érdekében a jegybank négy vezető hazai közgazdasági felsőoktatási intézménnyel (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem, valamint a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem) közösen egyetemi hallgatói pályázatot ír ki - írja közleményében az MNB.
A "Pénzügyek felsőfokon - Légy kreatív!" pályázat keretében a kiírók arra kérik fel az érintett egyetemek hallgatóit, hogy
A jelentkezők négy témakörből választhatnak: Felelős hitelfelvétel; Tudatos bankváltás/tudatos bankszámlaválasztás; Értékpapírszámla-lekérdező Alkalmazás (ÉSZLA) népszerűsítése; illetve Befektetési alapok - Ingatlanalap.
A pályázatok kapcsán fontos szempont többek közt, hogy megvalósításával a fogyasztók széles köre váljék elérhetővé, hogy a kidolgozott javaslat újszerű, érdekfeszítő legyen, és valós piackutatási adatokon alapuljon. A pályázat kapcsán további részletes információk az MNB honlapján olvashatók.
Az elbírálást követően a legjobb 5 pályázati munka készítői lehetőséget kapnak, hogy személyesen, prezentáció keretében is bemutassák ötletüket. Ezt követően egy szakmai zsűri választja ki az első három helyezettet. A nyertes pályázókat az MNB pénzjutalomban részesíti (az első helyezettnek 500 ezer forint jár), majd ezt követően megvizsgálja a leadott koncepció tényleges megvalósíthatóságának lehetőségét, és azt, hogy az beilleszthető-e a jegybank fogyasztóvédelmi tevékenységébe.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A "Pénzügyek felsőfokon - Légy kreatív!" pályázat újszerű kísérlet az MNB részéről, hogy a fiatal generációt is bevonja - azok ötleteivel, kezdeményezéseivel - a magyar fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztési stratégiájába. Amennyiben a kezdeményezés sikeresnek bizonyul, várható annak országos szintű kiterjesztése is.
Címlapkép: GettyImages
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








