Terence Crawford kedden bejelentette visszavonulását az ökölvívástól, alig néhány hónappal azután, hogy megszerezte a világbajnoki címet.
Csökken a nyelvvizsgák száma, ami az egyre több emelt szintű érettségi és a fiatal korosztályok demográfiai mutatóinak a következménye - írja a Napi Gazdaság.
Az elmúlt évtizedben változóan alakult a nyelvvizsgák száma, 2010-ig kisebb-nagyobb különbségekkel, 171-175 ezer között volt - olvasható az Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központjának honlapján. A csúcspontot a 2006-os év jelentette 180 ezer vizsgával, tavaly pedig 123 ezer nyelvvizsgát tettek le - 70 százalékát angolból.
Központi Statisztikai Hivatal (KSH) évkönyve szerint a csökkenés hátterében egyrészt a demográfiai mutatók változása áll, mivel a nyelvvizsgázók több mint kilenctizede 40 év alatti, másrészt pedig nő az idegen nyelvi emelt szintű érettségik száma. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének véleménye szerint a nyelvvizsgák megszerzése későbbre tolódik az emelt szintű érettségik miatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








