Egy utcai bizniszelésre figyeltek fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei, jó nagy bírság is lett belőle.
Évente közel 20 milliárd forint folyik be a chipsadóból a költségvetésbe. Bár az adónemet a sós snackek után nevezték el, a legtöbbet mégis a cukorkákat és nápolyikat előállító cégek fizetik.
Több mint 44 milliárd forintot fizettek be az egészségre károsnak ítélt élelmiszerek gyártói a népegészségügyi termékadó (neta) 2011-es bevezetése óta. A legtöbbet, közel 23 milliárd forintot az olyan előre csomagolt cukrozott készítmények után fizettek be a gyártók, mint a különféle cukorkák, nápolyik. A sós snackek előállítói csak a második helyen állnak, utánuk a magas sótartalommal rendelkező életízesítők következnek. Az üdítőital-gyártók 4,8 milliárdot fizettek be a költségvetésbe.
Az energiaitalok után befizetett közel 1,3 milliárd forint annak köszönhető elsősorban, hogy a kormány időben észlelte, hogy a gyártók a termék összetételének megváltoztatásával igyekeznek kibújni az adófizetés alól. A 2013-as jogszabályváltoztatással már nem csak a taurinos élínkétő italok után kell adót fizetni, így a koffeintartalmú üdítők bevonásával plusz 913 millió forint folyt be a költségvetésbe.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerint havonta átlagosan 400-500 céget érint a neta-fizetési kötelezettség. A leginkább terhelt cégcsoport az előre csomagolt cukrozott készítményeket gyártó vállalkozások, utánuk a sós snackek gyártói következnek. A NAV idén is 19 milliárd forintos bevételt vár a népegészségügyi adóból.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt
- Nem lehet "hazaszavazni" a választásokon
- Könnyű volna kicselezni, mégis rohamosan terjed a májgyulladást okozó vírus Szlovákiában
- Nehéz időszakra számít a fronton Ukrajna
- Látványos újítást kap a Google-navigáció
- Történelmi felfedezés lett egy kislány által a homokban talált tárgyból - videó