Költségvetési csalási ügybe keveredett a neves sportolók tulajdonában lévő Champs Sziget Kft., amely a Margit-szigeti szabadtéri pubot üzemelteti.
Évente több milliárd forint értékben foglal le különböző termékeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Napi.hu most annak járt utána, hogy mi lett ezek sorsa.
A legnagyobb mennyiségű termék a büntető-, szabálysértési-, illetve a jövedéki eljárások során kerül a hatósághoz - tudtuk meg a NAV-tól. Mivel ez utóbbi eljárás során a termékeket az általános szabály szerint meg kell semmisíteni, ezért a továbbiak az első két eljárás során a szervezethez került árukkal foglalkozunk.A büntetőeljárások során 2011-ben 7,3 milliárd forintnyi, 2012-ben 8 milliárd, míg tavaly 7,4 milliárd forint értékben foglaltak le termékeket az adóhatóság emberei, míg szabálysértés miatt átlagosan évente mintegy 60 millió forintnyi áru kerül a NAV-hoz.
A lefoglalt tételeket a NAV, amennyiben azokat nem kell a jogosultnak visszaadni, kiadni, vagy például a bíróságnak átadni, akár értékesítheti is (, de lehetőség van a karitatív felajánlásokra, ahogy arra is, hogy például a lefoglalt üzemanyagot átadják egy katasztrófahelyzetben érintett településnek, vagy vízügyi hatóságnak, esetleg oktatás vagy gyakorlatozás közben használják fel.
A NAV csak felajánlhatja a terméket jótékonykodásra
Természetesen néhány esetben nincs más megoldás, mint a megsemmisítés. Ilyen az, amikor a termék birtoklása a közbiztonságot veszélyezteti, vagy jogszabályba ütközik, amikor túl rossz minőségű a termék, mintsem másra fel lehessen használni, esetleg, amikor bitorlás, szerzői vagy szomszédos jogok megsértése, jogkezelési adat meghamisítása, vagy éppen iparvédelmi jogok megsértése miatt kobozták el azt.
Ugyancsak meg kell semmisíteni az árut, ha az a közrendet, a közegészséget vagy a közerkölcsöt sértő jellege miatt nem lehet közérdekűen felhasználni. Ez utóbbi megfogalmazás azt jelenti, hogy lehetőség van azt - egyéni szükségleteiket meg nem haladó mértékben - a rászorulók részére ingyen átadni. Erről azonban már nem a NAV dönt, ő csak felajánlja a terméket, hanem a Nemzeti Erőforrás Minisztérium mellett működő úgynevezett Karitatív Tanács, melynek tagjai közé a Magyar Vöröskereszt, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Katolikus Karitász tartozik.
Egy lefoglalt terméket azután lehet felajánlani, miután a bíróság vagy a szabálysértési hatóság jogerősen döntött annak elkobzásáról. Ebben az esetben a tanácsnak 15 napja van reagálni, hogy szüksége van-e ingyen az adott termékekre, melyek jelentős többsége egyébként hamis márkajelzéssel ellátott áru.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Főképp ruha és cipő kerül a rászorulókhoz
Mint a NAV-tól megtudtuk, nincsenek statisztikák arról, hogy pontosan hány darab termék került ilyen módon a Karitatív Tanácshoz, mivel a felajánlás tételenként történik. Egy-egy tétel pedig rendkívül vegyes és nagy terjedelmű lehet, azaz egy ilyen - akár kamionnyi - szállítmányban ugyanúgy lehet ruha, cipő és akár lakberendezési cikk is, ezek értékét pedig nem becslik fel egyenként.
Annyi azonban bizonyos, hogy 2011-ben például 150 felajánlást tett a NAV, amiből 19-et fogadott el a tanács, főképp olyanokat, melyek ruhaneműn és cipőn kívül raklapokat, faléceket (fűtésre) és lakberendezési tárgyakat tartalmaztak. Ezek értéke mintegy 68 millió forint volt. 2012-ben már jóval több, 455 felajánlás érkezett a NAV Bűnügyi Főigazgatóságától, amiből 11 tételt fogadtak be. Forintosítva ugyanez: 550 milliós felajánlásból 232 millió forintnyi érték jutott el a tanácshoz - ennek igen nagy része, kb 220 millió volt a ruhanemű. 2013 októberéig bezárólag 333 (több mint 225 millió forint) tételt ajánlottak fel, ebből 90 tételt fogadtak el több mint 91 millió forint értékben. Itt is szinte minden ruházati cikk, papucs és cipő volt, ám ezek kívül a csomag késkészletet és háztartási eszközöket is tartalmazott.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








