Az érettségi előtt álló fiatalok nagy része továbbtanulna, és fél a munkanélküliségtől - ez derült ki az Európai Ifjúság Kutató (EIKKA) felméréséből.
Az Európai Ifjúság Kutató 2009 decemberében végzett országos ifjúsági felmérést közel 500 diák bevonásával. A felmérés szerint a válaszadók 9 százaléka fél Magyarországon a munkanélküliségtől, és 88 százalékuk ennek elkerülését jelölte meg a továbbtanulás fő okaként.
A kutatásból kiderült az is, hogy a diákok a piacképes diploma megszerzése után a hallgatói juttatásokat, a nyelvtanulási lehetőségeket és a diákéletet mérlegelik a leginkább, amikor intézményt választanak. A válaszadók közel 80 százalékánál lehet tudatos karrierépítésről beszélni, a kutatásból azonban az is kiderült, hogy a diákok nincsenek tisztában vele, milyen kvalitásokra van szükség bizonyos képzésekhez.
A felmérést készítők sajnálatos tendenciaként említik, hogy a 18 évesek körében teljes bizalmi válság alakult ki a közszereplők iránt. A szűk környezet szerepe ezzel szemben felerősödött, a szülők és barátok véleményében a fiatalok 90 százaléka megbízik. "A tradicionális értékek, mint a vallásos hit, háttérbe szorultak náluk, de megjelent egy új materialista értékvilág, amelynek csúcsán a saját internet áll, ezt követi a lakás, pénz és mobil birtoklása" - olvasható az összegzésben.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla
- Ezért pénteken a legnehezebb parkolóhelyet találni Budapesten
- Visszatérnek az esők, de nem minden országrészre - előrejelzés
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata