A magyarok háromnegyede csak az anyanyelvén beszél, vagyis EU szinten mi beszélünk a legkevésbé idegen nyelveket - írja a Népszabadság.
Az Eurostat felmérése alapján az uniós állampolgárok csaknem kétharmada beszél valamilyen idegen nyelven, nálunk ez az arány mindössze egynegyed. A felmérésben a 27 tagország 25-64 év közötti állampolgárait vették figyelembe.
Az utolsó előtti a rangsorban Portugália, akik szintén több mint fele (51,3%) nem beszél idegen nyelveken. A lista élén Szlovénia áll, ahol a lakosság 28,1 százaléka két, vagy több idegen nyelven is beszél. Második Szlovákia, harmadik Finnország.
A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke szerint ennek oka nyelvi elszigeteltségünkben keresendő, hiszen a szlovák megérti a cseh nyelvet, a lengyeleknek könnyebb megtanulniuk oroszul, vagy egy hollandnak angolul. De ez még nem mentesít minket. Egy korábbi Medián felmérés is azt igazolja, hogy nem nagyon beszélünk idegen nyelveket: a 15-44 évesek 45 százaléka csak magyarul tud, angolul pedig csak 17%.
Ez persze az oktatás színvonalát is minősíti: sokszor kritizálják a nyelvórák számát, és a túl nagy csoportlétszámot, de a pedagógusokat is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








