Durva kampány: már a gyerekeket is elragadják a multik

2009. szeptember 22. 12:02

Szülői szervezetek felháborodásuknak adtak hangot, amiért multinacionális vállatok a gyerekeket használják reklámüzenetek eljuttatásához. Egy országos magazin -amit az iskolákban, ingyenesen terjesztenek- ugyanis tele van hirdetésekkel.

A Primary Times magazin -saját honlapjának tanúsága szerint- egy kiadvány tanároknak, szülőknek és diákoknak -hasznos információkkal, tanulási segédanyagokkal, életmódtanácsokkal. Az ingyenes kiadványt általános iskolákban terjesztik Nagy-Britanniában és Írországban, és lapszámonként több mint 2,3 millió családhoz jut el.


Fotó: primarytimes.net


Brit szülői szervezetek most azzal vádolják a kiadványt, hogy a benne található reklámokkal túlságosan direkt módon, a gyerekeken keresztül éri el a szülőket. Gyakori, hogy egy-egy lapszámhoz több szórólapot is mellékelnek, olyan cégekét, mint például a Tesco vagy a Virgin Media. A kiadvány eddig is tartalmazott olyan hirdetéseket, melyek elfogadhatóak voltak a gyerekek számára -például kiállítás-meghívók, játékbemutatók- azonban a multinacionális vállalatok már sokak szemét szúrják.

John Bangs, az egyik legnagyobb tanári szakszervezet vezetője szerint az olyan óriásvállalatok, mint a Tesco hatalmas anyagi kapacitással rendelkeznek ahhoz, hogy igen komolyan befolyásolják a szülők és a gyerekek vásárlási szokásait. "Az iskoláknak pedig nem lenne szabad belefolyniuk az ilyen ügyletekbe -ez komoly veszélyeket rejt magában." -nyilatkozta.

Steve Edwards, a Primary Times magazin alapítója úgy véli, amíg az oktatási intézmények nem fizetnek a magazin előállításáért és terjesztéséért, megengedhető, hogy reklámokat helyezzenek el benne. A Tesco úgy reagált, hogy a magazinban található hirdetései elsősorban a szülőket és a tanárokat célozzák, nem pedig a gyermekeket.

HR BLOGGER
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
hrdoktor  |  2024.04.09 12:06
„A nem az új igen” – olvashatjuk cikkek tucatjaiban. Nézzük, miért több ez, mint egy divatos életmód...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 17. 21:27
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm