Az orosz szövetségi tanács jóváhagyta azt a törvénymódosítást, amelynek keretein belül jövő januártól 1,88-szorosára emelkedik a minimálbér, 2300-ról 4300 rubelre (15180-ról 28380 forintra). A tervek szerint 2011-re az akkori várható létminimumra, 5238 rubelre (34570,8 forint) fog emelkedni a legkisebb adható bér összege - írja a Napi Gazdaság.
Erre az évre 16 milliárd, 2009-re 40 milliárd, 2010-re pedig 53 milliárd rubel különítenek el erre a célra, nyilatkozta a pénzügyminiszter. Vlagyimir Putyin miniszterelnök korábban már bejelentette, hogy az infláció emelkedése miatt a béreket is korrigálni kell, hogy valamelyes lépést tudjanak tartani a megélhetési költségekkel.
A béremelés azonban fokozza az inflációt, így a jegybank is elismerte, hogy idén már 12 százalékos áremelkedésre számít a 10,5 százalékos célkitűzéssel szemben. A pénzügyi tárca viszont kitart az előirányzat mellett, és különböző intézkedésekkel próbálja kordában tartani a pénzromlást, többek között szó van a belföldi kereslet korlátozásáról is.
A hónapban hoznak nyilvánosságra egy antiinflációs programot, mivel a gazdasági növekedés jelenleg 8 százalékos, a kereslet bővülése azonban 15 százalék. Azt kellene elérni, hogy a kereslet ne sokkal haladja meg a gazdasági bővülést. Az miniszterelnök elmondása szerint akár a gazdasági fejlődés lassulása árán is meg kell fékezni az inflációt.
-
A Gránit Bankkal együtt tervezhetik a jövő bankját az Óbudai Egyetemen (x)
Az egyetemi tudás és a gyakorlati tapasztalat összekapcsolását helyezi előtérbe az Óbudai Egyetem és a Gránit Bank 2026. november 5-én aláírt együttműködési megállapodása.
-
Már a banki AI-t is kérdezhetjük költéseinkről (x)
Egyre nyitottabbak a banki ügyfelek arra, hogy a mesterséges intelligencia segítse őket pénzügyeik intézésében – mutat rá az NRC által a Gránit Bank számára készített digitális bankolási kutatás.
AI & Digital Transformation 2026
Deep Tech 2026
Vállalkozói Klub 2026
HR (R)EVOLUTION 2026






