A vállalati ösztönzés eltérő szintű attól függően, hogy a dolgozó a belső ranglétra melyik fokán áll. A középvezetők éves jövedelmének 15 %-át, a vállalatvezetők bérének 27 %-át teszik ki a teljesítmény alapján változó összegek. A szakértőknél nyolc, az adminisztratív beosztottaknál öt százalék ez az arány - írja a Világgazdaság.
Hazánkban általában munkaköri csoportokra lebontva határozzák meg, hogy hogyan aránylik egymáshoz a fix és a változó jövedelemrész. Nagyvállalatoknál előfordul, hogy a felső vezetés javadalmazásából akár 40 %-ot is kitesz a változó rész. Az ösztönzők között szerepelnek a vállalati bónuszok, egy csoportot, vagy az egyént illető jutalmak.
A teljesítményértékelés a jól mérhető tevékenységek esetén az egyéni és a szervezeti összesítésekből áll össze, ahol nem mérhető ott a szervezet összteljesítménye és az egyén teljesítményének vezetői értékelése határozza meg. Fontos, hogy a vezető kezében lévő eszközökre ne a szubjektív tényezők, hanem a valós teljesítmény legyen hatással.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








