Magyarország azon országok egyike, ahol a felnőtt lakosság szereti a teljes munkaidős foglalkoztatást, s inkább alkalmazottként szeretnénk dolgozni. Ezzel nem vagyunk egyedül, hasonlítunk a skandináv országokhoz - tudhatjuk meg a Napi Gazdaságból.
Az ISSP (International Social Survey Programme) megbízásából készült, a Tárki által végzett Work Modul 2005 kutatás eredményéből kiderül, hogy a skandináv országokban egyértelmű többséget képeznek azok (70 százalék), akik inkább alkalmazottként vállalnak munkát, de hasonlóan válaszoltak Csehország és Spanyolország megkérdezettei is.
A vállalkozó kedv, nem meglepő módon az Egyesült Államokban a legmagasabb, itt a megkérdezettek 62 százaléka szeretne a maga urává válni. Itthon inkább alkalmazottként szeretnénk dolgozni, legalábbis a válaszadók 65 százaléka nyilatkozott így.

Bulgáriában és Magyarországon a felmérésben szereplők háromnegyede preferálja a teljes munkaidős foglalkoztatást. Svájcban a társadalom fele, Svédországban pedig 45 százaléka szeretne inkább részmunkaidőben dolgozni, s Franciaországban, illetve Nagy-Britanniában is a megkérdezettek csaknem 40 százaléka dolgozna heti 20-30 órában.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








