Bárcsak ne is kaptuk volna... Szinte nem is tudunk olyat kitalálni, amit még ne adóztatott volna meg az állam. A fizetésünk majdnem felét kifizetjük adók és járulékok címén. Ha ingatlant adunk el, fizetni kell. Ha veszünk, akkor is. Ilyenkor viszont felvetődik a kérdés, hogy tényleg minden kapott pénz után kell adót fizetni?
A nyugdíj szerencsére ez alól még kivétel, bár a mostani tendencia folytatódásával ki tudja meddig. De most még legalább öreg korára megnyugodhat egy kicsit az ember, ez után a kapott pénz után nem kell semmilyen adót fizetni.
A nyugdíj mellet viszont van még egy kör, ami után nem kell adót fizetni. Ez pedig az adóterhet nem viselő járandóságok. Bár ez sem teljes egészében igaz így. A megfogalmazás szerint ugyanis ha egy magánszemély adott évben kizárólag! adóterhet nem viselő járandóság címén szerez jövedelmet, akkor az után nem kell adót fizetni, sőt, még adóbevallást sem kell benyújtani.
De mi van akkor, ha más jogcímen is szerzünk jövedelmet? Akkor már nem ilyen rózsás a helyzet, ugyanis ebben az esetben az adóterhet nem viselő járandóság adóalap növelő tétel, annak ellenére, hogy az erre jutó adót levonhatjuk a teljes adóbefizetésből. Vagyis előfordulhat, hogy valaki pont ezek miatt az "adómentes" jövedelmek miatt kerül a személyi jövedelemadó törvény szerinti magasabb adófizetési sávba.
Az 1,7 millió forint feletti összegre már 36 százalék adót kell fizetni, és nem 18 százalékot, ami jelentősen megdobhatja a fizetendőadónk összegét. Ha például a munkáltató vonja le a bérünkből az adót, és nem tudja, hogy nekünk volt máshonnan kapott jövedelmünk is, mondjuk ösztöndíj, akkor ő csak a saját kifizetése után csinálja meg a levonást, ami okozhat kemény meglepetéseket az adóbevalláskor, mivel ki kell egészítenünk a befizetéseket, akár 10 ezrekkel is a magasabb adósávba való kerülés miatt.
Ráadásul az adóterhet nem viselő járandóságok is beletartoznak az éves jövedelembe, így befolyásolva az adójóváírást, a kiegészítő adójóváírást, és az igénybevehető adókedvezmények érvényesíthetőségét is. Emiatt lehet, hogy megint csak csökken néhány ezer forinttal a jövedelmünk, mivel nagyobb éves jövedelemre kisebb kedvezmény jár.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
De lássuk, hogy melyek azok a kapott pénzek, ami után nem kell adózni, de ha más jövedelemmel is rendelkezünk, megkeseríthetik az életünket:
Tényleg ingyen van?
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








