Mobiltelefont, vállalati gépkocsit és étkezési hozzájárulást, legalábbis ezek a leggyakoribb fix juttatások a hazai vállalatoknál - olvasható a Világgazdaságban.
A Hewitt Átfogó kompenzációs kutatás című felmérése alapján egy év alatt ötszörösére emelkedett az üdülési csekket biztosító cégek köre, s háromszorosára az élet-és rokkantbiztosítást nyújtók száma.
A hazai cégek legfontosabb szempontja, hogy a rendszer támogassa a cég és a munkavállalók kölcsönös érdekeit, valamint a rendszert alkotó elemekhez adókedvezmények is társuljanak. Egyre több cég igyekszik juttatásokkal kiegészíteni a dolgozók havi bérét, sokszor akár fizetésemelés helyett.
A kutatásban részt vevő 80 vállalat több mint harmada cafeteria-rendszer keretein belül nyújtja béren kívüli juttatásait. A felhasználható összeg 2007-ben 120 és 450 ezer forint között mozgott. A megkérdezettek 36 százalékánál az éves keret szervezetei szintenként változik.
A legnépszerűbb juttatások fele utalványalapú, a listát az üdülési csekk vezeti, de az étkezési hozzájárulás, valamint az iskolakezdési támogatás és a különböző ajándékutalványok is népszerűek. Az idei évben szintén nagy népszerűségnek örvendett a számítógép- és internethasználat támogatása is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lakástámogatások mértéke csökkent, azonban az albérlet támogatása háromszor olyan népszerű, mint a tavalyi évben. Érdekességként megemlíthető, hogy a megkérdezettek több mint tizede extra szabadságot is nyújt a cafeteria-rendszereken belül.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.


