Érdekes kutatást tett közzé a napokban Hannah Shaw Grove és Russ Alan Prince, melynek keretében felfedték, mire mennyit költenek a magánrepülővel rendelkező szupergazdagok. A megkérdezett amerikai repülőtulajdonosok évente átlagosan 9.2 millió dollárt keresnek és 89.3 millió dolláros vagyonnal rendelkeznek. Csaknem 70%-uk férfi, míg átlagéletkoruk 57 év. Az igazi érdekességek azonban csak ezután következnek! A kutatásból kiderült, hogy az elit-csoport tagjai csaknem 30,000 dollárt költenek évente alkoholra, mely összeg csaknem kétharmada az USA háztartási jövedelem mediánjának. Az pedig már csak természetes, hogy ez a legkisebb tétel az alábbi listán:
Felfedező utakra, szafarikra, extrém túrákra (Machu Picchu, brazil őserdő, bálnák vonulása mellett kajakozás...) alig 100 ezer dollárt költenek egy évben a privát gép tulajdonosok.
A fenti listán érdemes egy pillantást vetni a műtárgyak tételére, melyeket tudatos befektetési területként is felfoghatnánk, ha nem tudnánk, hogy a megkérdezett vagyonos egyének java meglehetősen elrugaszkodott a valóságtól, szinte képtelen meghozni saját pénzügyi döntéseit.
A megkérdezettek csupán 34%-a üríti ki saját kezűleg postaládáját és csak 19%-uk fizeti maga a számláit. Mindezeknek köszönhetően a legtöbb gazdag valóban gondtalanul tengeti életét, mivel valójában fogalma sincs arról, hogyan is állnak pénzügyei.
A vizsgált célcsoportra is igaz, hogy minél vagyonosabb valaki, annál komplexebbek a pénzügyi céljai, jelen esetben tehát annál nagyobb szükségük lenne professzionális pénzügyi tanácsadásra, melynek segítségével el lehetne érni, hogy egyáltalán kialakuljon a fejükben a pénzügyi tervezésre való igény.
A kutatás szerint a minta átlagos elemének több mint két elsőrendű lakhelye van, melyek mindegyike legalább 2 millió dollárt ér.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A tanulmány alapvetően viselkedés és motivációk szerint 3 fő csoportra bontja a magánrepülő tulajdonosokat, melyek a következők:
- Divatteremtők: aktívan követik a populáris média adásait, ezek alapján igyekeznek minden újdonságra hamar ráharapni. Jellemző rájuk, hogy minden vizsgált kategória költekezői között a legnagyobb számban vannak jelen, ám általában kevesebbet költenek, mint a többiek (kivéve a divatcikkek és kiegészítők szegmensét).
- Jutalmazók: ők azok, akik szeretik magukat mindig megajándékozni valamivel, ám legtöbb vásárlásuk meglehetősen megfontolt. Úgy vélik, hogy 2006-ban kevesebbet fognak költeni, mint a 2005-ös esztendőben, azonban ez is elsősorban azt támasztja alá, hogy vásárlásaik elsősorban eseményhez kötöttek, tehát hosszabb távra nem terveznek előre.
- Műértők: teljesen tudatosak, vásárlás előtt átfogó kutatást végeznek és erre alapozva hozzák meg döntéseiket. Tranzakcióikat néhány kategóriára korlátozzák, ennek megfelelően a legtöbb vizsgált szegmensben a legkisebb arányban vannak jelen vásárlóként, de így is magasan a legtöbbet költik!
Mindezek alapján tehát elmondható, hogy a divatteremtők nagy része impulzus vásárló, akiket a divatos csatornákon keresztül lehet és kell elérnie a luxuscikkek gyártóinak. A jutalmazók esetében egy rövid távon betervezett vásárlásról beszélhetünk, így a gyártónak a felszínen kell tartania a márkáját, hogy az egyáltalán eszébe jusson egy nem túl alaposan kutató személynek. A műértőket ezzel szemben részletes információkkal kell ellátni, hogy úgy érezzék, valóban a legjobb döntést hozzák meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








