A magyar pénzügyi kultúra nemhogy az európaival, de még a közép-európaival összehasonlítva is alulfejlett, és a vezető pénzintézetek szerint jócskán fejlesztésre szorulnának a lakosság pénzügyekkel kapcsolatos ismeretei is, a Magyar Nemzeti Bank, a Budapesti Értéktőzsde, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Befektető-védelmi Alap és a Betétvédelmi Alap is törvényben meghatározott feladatai mellé vállalta, hogy elősegíti a lakosság ilyen területen történő fejlődését - írja a Világgazdaság.
A Jegybank a Jelentés a pénzügyi stabilitásról címmel megjelent legutóbbi kiadványában arról számol be, hogy nem elégtelen fejlettségű kultúra miatt a lakosság a ránehezedő kockázatokkal szemben végtelenné vált. Ezért lett az alapfeladatai mellett a jegybank deklarált célja, hogy növelje a tájékozottságot, amelynek eléréséhez elsősorban a látogatóközpont kiállításaival és az ott igénybe vehető szolgáltatásokkal kíván hozzájárulni.
A PSZÁF, az OBA és a BEVA is együtt kampányol a tájékozatlansággal szemben, mert szerintük a bankszektort érintő legtöbb panasz erre vezethető vissza. A közös akció keretében fogyasztóvédelmi kiadványokkal, és egy új önállóan működő honlappal, ahol az érdeklődők a piac működésével, illetve szolgáltatásaival kapcsolatos legalapvetőbb dolgokról kapnak tájékoztatást, szeretne a három szervezet
hozzájárulni az áldatlan állapot megszüntetéséhez.
A legjelentősebb változást azonban mindezek közül a pénzügyi ismeretek középiskolai oktatásának bevezetése jelenthetné, amelyre még ebben a kormányzati ciklusban sor kerülhet. Már idén is 60 középiskola 3000 tanulója kezdheti meg ismeretei bővítését a Budapesti Értéktőzsde és az Gazdasági Minisztérium közös kezdeményezésének keretében, amely összesen mintegy 70 millió forintot költöttek.
A BÉT önállóan is tevékenykedik: nyílt napokkal és börze tanfolyamokkal kívánja elérni, hogy a tőzsdére, mint egyszerű befektetési lehetőségre tekintsen a lakosság, emellett hamarosan új honlapot indítanak, amely kifejezetten a részvénypiaci alapismeretek megvilágítására szolgál majd.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








