A vállalatvezetők teljesítményére kontraproduktívan hathat, ha cégük túlságosan magas fizetéssel jutalmazza őket - állítják neves amerikai pszichológusok. A Handelsblatt összeállítása kiemeli, hogy Dan Ariely és George Loewenstein kísérleti úton igazolta, hogy a túlságosan vonzó ellentételezés inkább rontja a szellemi erőfeszítések hatékonyságát, mintsem javítaná azt.
A kutatók Indiában azt tapasztalták, hogy a kísérleti személyek azon csoportja, melynek 2,400 rúpiát ígértek a feladatok sikeres megoldásáért, sokkal rosszabbul teljesített, mint a 240 rúpiával ösztönzött rész. Chicagóban és Bostonban is hasonló eredményeket hoztak a kísérletek, amit azzal magyaráznak a szakértők, hogy a nagyobb összeg csábítása elvonja a figyelmet a konkrét feladatról. Mindez persze csak komplex szellemi munkára érvényes.
A fentiekből azt a következtetést vonja le az üzleti lap, hogy a vállalatok részvényeseinek oda kell figyelniük, nehogy túlfizetéssel rontsák vezérigazgatóik teljesítményét.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








