Egy brazil nő kedden egy bankfiókba tolta nagybátyja kerekesszékben, hogy hitelt vegyen fel a nevében.
A fiatalok 26 százaléka él jelenleg is bérelt lakásban, 30 százalékuk már kipróbálta, 44 százalékuknak azonban sosem volt albérlete - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A többség - a megkérdezettek 63 százaléka - gyakorlatilag pénzkidobásnak tartja a lakásbérlést és mihamarabb saját otthonba menne. Mindössze 11 százalékuk tudja elképzelni az egész életét egy bérelt lakásban.
Nőtt a saját vagy részben saját tulajdonú lakásban élő fiatalok aránya az utóbbi évekhez képest: a 19-29 évesek 24 százaléka lakik ilyen ingatlanban, szemben a tavalyi 21, illetve a 2017-ben mért 16 százalékkal - derült ki a K&H ifjúsági indexének harmadik negyedéves felméréséből. A kutatás többek között a 19-29 éves korosztály lakhatásról alkotott véleményét és az albérleti díjakat vizsgálta.
A válaszadók 26 százaléka lakik jelenleg bérelt lakásban, bár a fővárosban és környékén élő fiataloknál már magasabb a lakást bérlők aránya, 35 százalékuk él ezzel a lehetőséggel. Az albérletesek fele másodmagával él egy háztartásban. A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezett fiatalok 30 százaléka már lakott albérletben, 44 százalékuknak azonban nincs ilyen tapasztalata.
Önállóság havi 87 ezerért
Az érintett fiatalok átlagosan fejenként 87 ezer forintot fizetnek havonta a bérelt lakásért, ez 3,6 százalékkal magasabb a tavalyi összegnél. Az országon belül azonban óriásiak a különbségek: Budapesten 120 ezer forint megy el erre havonta átlagosan, vidéken viszont már 62 ezer forintból megoldható a bérlés. A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok 26 százaléka 50 ezer forintnál alacsonyabb összeget költ a bérlésre, 20 százalékuk viszont több mint 125 ezer forintnál többet fordít ugyanerre.
Pocsékolás lenne?
Markáns eltérések láthatóak a lakásbérlés megítélésében a felmérés szerint: a megkérdezettek 63 százaléka szerint ez ugyanis egyszerű pénzkidobás és a lehető leggyorsabban saját lakásba kell költözni. Annak ellenére, hogy 20 százalék szerint a mai világban fontos a mobilitás, így sokszor célszerű bérelt lakásban élni, már kevesebben szeretnének akár életük végéig is bérleményben lakni. Mindössze 11 százalék - főleg a férfiak- tartja elképzelhetőnek, hogy az egész életét albérletben tölti és sosem vesz magának saját ingatlant.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
56 százalék - és főleg a nők - egyébként úgy gondolja, hogy az ingatlan jelenleg az egyik legjobb befektetés és a jövőben is így marad. Érdekes, hogy a fiatalok 24 százaléka szerint az emberek túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a saját lakásnak és feleslegesen nagy anyagi terhet vállalnak be emiatt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre