A Magyar Nemzeti Bank kibővített ajánlásának köszönhetően a jövőben csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.
A hét folyamán többek között azzal is foglalkoztunk, hogy mennyi időbe telik egy átlagos jövedelemmel rendelkező magyarnak kigazdálkodnia egy új autó árát. Összehasonlításunkból kiderült, hogy már egy középkategóriás személygépkocsi vételára is 4-5 évnyi teljes jövedelmet emészt fel, így aztán egyáltalán nem meglepő, hogy sokan még mindig inkább használt autót vásárolnak. Ahogyan azon sem lehet csodálkozni, hogy rengetegen vannak, akik nem teljesen önerőből, hanem hitelből vásárolnak autót, esetleg lízingeltetik azt. Mi most utóbbival fogunk foglalkozni: megnéztük, hogy milyen lízinglehetőségei vannak annak, aki használt autót szeretne vásárolni.
Héten megjelent cikkünkben megnéztük néhány autó esetében, hogy mennyi idő alatt lehet egy átlagos magyarországi fizetésből kigazdálkodni azok vételárát. Bár a legolcsóbb új autók árának megfelelő összeget az éves, átlagos magyar fizetés mostanra meghaladja, a legtöbb autómárka még mindig elérhetetlennek tűnik a magyarok java része számára.
Ez még annak ellenére is így van, hogy sokszor kifejezetten olcsón, sőt, időnként akár teljesen ingyen is lízingelhetünk új autókat. Ezekkel a lehetőségekkel nem tud mindenki élni, hiszen az olcsó lízingajánlatok esetében általában rövid a finanszírozás futamideje - ebből következően magas a havi törlesztő -, illetőleg magas önerővel is rendelkezni kell.
Így aztán semmi meglepő nincs abban, hogy sokan továbbra is használt autót vásárolnak. Ugyanakkor egy néhány éves használt autó ára is több millió forintra rúghat, így nem kizárt, hogy az ilyet vásárolni szándékozók is rá vannak szorulva a finanszírozásra.
Használt autók lízingelése
Előbbiek számára nyújthatnak megoldást azok a lízingcégek, melyek használt gépkocsikat is hajlandóak hitelezni. Itt elég nagy a finanszírozást kereső mozgástere, hiszen van olyan lízingcég, amely már néhány százezer forintos finanszírozást is hajlandó nyújtani.
Utóbbira jó példa a Cofidis, ahol a minimális finanszírozási összeg mindössze 200 ezer forint. Persze van olyan pénzintézet, ahol feljebb húzták meg ezt a határt: például az UniCredit Leasingnél 600 ezer forint a minimális hitelösszeg autólízing esetén.
Nagy a mozgásterünk az autó életkora tekintetében is: a már említett Cofidisnél a megvásárolni kívánt autó akár 18 éves is lehet a finanszírozás lejártakor, de például a Budapest Bank is hajlandó kölcsönt adni olyan személygépkocsira, amely 15 éves lesz a hitel kifutásakor.
Fontos azonban, hogy az autó vételárának legalább 20 százalékával rendelkezzünk: jellemzően ez az a minimális önerő, amit minden hitelintézet megkövetel az ügyfelektől. Tehát ha mondjuk egy 3 millió forintos autót szeretnénk megvásárolni, akkor mindenképpen rendelkeznünk kell legalább 600 ezer forintnyi önerővel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lízing futamidejét túlságosan nem tudjuk elhúzni: jellemzően 84 hónap a maximális futamidő, amelyre még szerződést kötnek a lízingcégek.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Kérdés persze, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban? Nézzünk egy kalkulációt: mondjuk, hogy egy 3 millió forintot érő, használt Volkswagent szeretnénk megvásárolni. Az önerőnk 900 ezer forint, míg a futamidő 48 hónap. Az alábbi feltételekkel a következő ajánlatokat találtuk a különböző hitelintézetek honlapjain:
- Budapest Bank - 49 686 forintos havi törlesztő, THM 6,75 százalék,
- CIB Lízing - 49 877 forintos havi törlesztő, THM 6,8 százalék,
- Porsche Lízing: 56 205 forintos törlesztő, THM 13,66 százalék.
Persze maradhatunk a személyi kölcsönöknél is: a Pénzcentrum kalkulátorával erre az esetre is elvégeztünk egy számítást. A paraméterek tehát azonosak: 2,1 milliós hitelösszeg, 48 hónapos futamidő mellett. Nézzünk néhány ajánlatot:
- CIB Bank - 51 147 forintos törlesztő, THM 8,17 százalék,
- Erste Bank - 53 251 forintos törlesztő, THM 11,26 százalék,
- Cetelem - 55 198 forintos törlesztő, THM 12,57 százalék.
Jól látható tehát, hogy lízingelés esetén a havi törlesztőrészlet néhány ezer forinttal olcsóbb a személyi kölcsönöknél. Tehát autóvásárlás esetén érdemes ezen a lehetőségen is elgondolkodni, amennyiben rendelkezünk nagyobb önerővel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








