Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Megjelentek a hitelezési adatok 2019. júliusáról, és elképedtünk. A babaváró hitel népszerű volt, ez tudtuk, azt viszont feltételezni sem mertük, hogy a személyi hitelek mindemellett szintén keresettebbek lesznek. Pedig a személyi hiteleket júliusban drágábban vették fel a magyarok, mint egy hónappal ezelőtt. Elmúlik vajon hamarosan a magyarok hiteléhsége?
Elképesztő, mennyivel nőtt a fogyasztási hitelek kihelyezése 2018. júliusában. Míg 2019 júniusában mindössze 73,5 milliárd forint volt a felvett fogyasztási hitelek összege (ebben benne van a személyi hitel mellett az áruhitel és a hitelkártya is), addig júliusban ez 156 milliárd forint volt. Az ok evidesns: a magyarok több mint 90 milliárd forint babaváró kölcsönt vettek fel, amely egyértelműen a fogyasztási hitelek kategóriájába tartozik.
Személyi hitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A 0 százalékos kamattal felvehető babaváró kölcsön pedig egyértelműen lehúzza a fogyasztási hitelek átlagkamatát is. Hogy mennyire? Ennél szemléletesebb nem is lehetne a következő ábra:
Az újonnan felvett fogyasztási hitelek átlagos kamata 10 százalék körül mozgott éves szinten, majd 2019. júliusában egyik hónapról a másikra bezuhant 7,25-re. Ezt a fenti számok tükrében egyáltalán nem kell meglepőnek találnunk. Sokkal nagyobb kérdés az, hogy mekkora kiszorító hatása volt a babavárónak a személyi hitelekre.
Felforgatta a piacot?
Azon ment a vita korábban, hogy a minden személyi kölcsönnél kedvezőbb babaváró hitel inkább a személyi kölcsönöktől von-e el ügyfeleket, vagy teljesen új közönséget fog bevonni. Ezt a választ a júliusi adatok kérdés nélkül megválaszolták: a személyi kölcsönök iránti igény cseppet sem csökkent a babaváró bevezetése ót, sőt, az érdeklődés még nőtt is az előző hónaphoz képest.
Hasonlítsd össze a személyi hiteleket a Pénzcentrum kalkulátorában!
A júliusi adat 52,97 milliárdos kihelyezést mutat, ami nem csak éves szinten, de a személyi hitelek történelmében is a második legmagasabb szám. Ennél csak májusban vettek fel több hitelt a magyarok, akkor 55,91 milliárdra kötöttek szerződést. A babaváró tehát nemhogy kiszorította vpéma a személyi kölcsönt, hanem teljesen új ügyfeleket vonzott be a hitelezésbe. Azt azért hozzátesszük, hogy az első hónapból nem vonhatunk le messzemenő következtetést, mindenképp meg kell várnunk a következő hónapok fejleményeit.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Találj olcsó hitelt a Pénzcentrum kalkulátorában!
A személyi hitelek egyébként némileg drágultak - vagy csak a magyarok vettek fel a korábbiaknál drágább személyi hiteleket. A 13,26 százalékos átlagkamat meglehetősen magas, ráadásul immár két hónapja növekvő tendenciát látunk.
Ez azért szomorú, mert a szemfüles ügyfelek kis kutatással könnyen találnak olcsóbb hitelt. Mi például a Pénzcentrum kalkulátorában egy perc alatt megtaláltuk a CIB ajánlatát, ami 8,17 százalékos THM-mel vihető. Olcsó a Raiffeisen ajánlata is, 8,97 százalékos THM-mel. Az MKB 10,6 százalékos THM-mel kínálja a személyi hitelét, ez is még az átlag alatt van, akárcsak a Budapest Bank 12,80 százalékos THM-mel felvehető hitele. Ugyanakkor az OTP 20,73 százalékos konstrukciója egészen biztosan felhúzza az átlagot.
Személyi hitelekért kattints a Pénzcentrum kalkulátorára!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








