3 °C Budapest

Alig kaptál vissza pénzt a bankodtól? Mutatjuk, kihez fordulj!

Pénzcentrum
2015. május 14. 16:31

A devizahitelesek jelentős része több pénzre számított a bankjától és sokan teszik szóvá azt is, hogy még mindig többel tartoznak a bankjuknak, mint amennyi kölcsönt annak idején felvettek. Kihez forduljanak az elégedetlen adósok?

A banki elszámoló levelek tartalmával sok devizahiteles elégedetlen, de nem tudják, kihez fordulhatnak ilyenkor. A Pénzcentrum mutatja, mit tehetnek az elégedetlen devizahitelesek.

Kérjük ki a részletes elszámolást!

Első lépésként kérjük ki a részletes elszámoló levelünket, és ellenőrizzük (hozzáértő ismerős vagy szakember segítségével), hogy milyen hiba lehet az elszámolásban, milyen adatok nem stimmelnek a hitel korábbi történetéhez képest.

Ilyen lehet az például, ha a bank korábban egyoldalúan kamatot emelt, mégsem jár visszatérítés emiatt. Természetesen előfordulhat ebben az esetben is, hogy valamilyen kedvezmény "elviszi" az így visszatérítendő összeget, így alaposan át kell tanulmányozni az elszámolásunkat.

Nyújtsunk be panaszt a banknak!

A részletes elszámolás kikérése és alapos vizsgálata azért is fontos, mert a banknak benyújtott írásos panaszban pontosan le kell írni, hogy milyen problémánk van az elszámolással.

A panaszunkat egyébként viszonylag szoros határidővel, a levelünk kézhezvételétől számított 30 napon belül írásban kell beadnunk a hitelezőnek.

A bank 60 napon belül köteles válaszolni a panaszunkra, annak helyt adva, vagy elutasítva azt.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Forduljunk a központi szervekhez!

Ha a bank nem ad választ 60 napon belül, vagy elégedetlenek vagyunk a válasszal, akkor a Pénzügyi Békéltető Tanácshoz (PBT) fordulhatunk. Ők ezután kivizsgálják, hogy jogos volt-e a banknak benyújtott panaszunk, vagy sem, és ezután adnak igazat az egyik félnek.

A legfontosabb pont a jogorvoslati eljárás során, hogy a banknak benyújtott panaszunk pontosan és jól legyen megfogalmazva, mivel a bank válasza és a PBT döntése is ezen alapszik.

 

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. december 17. 16:49
Az ATV néhány hónapja távozó főmunkatársa újabb felkérést kapott az állami médiában, ahol Kell még v...
Bankmonitor  |  2025. december 17. 10:14
A legtöbb fiatal már nemcsak a mindennapi kiadásokra koncentrál pénzügyeiben, hanem tudatosan szeret...
Kasza Elliott-tal  |  2025. december 16. 16:20
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Holdblog  |  2025. december 16. 13:47
Idén befejezem az alapkezelést, amit bő 25 éve kezdtem el. Én indítottam el az ország első abszolút...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 17. szerda
Lázár, Olimpia
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 17. 18:32