A magyar családok többsége szűkösen ünnepel idén karácsonykor: sokan csak a gyerekeknek vesznek ajándékot, mások jelképes meglepetésekkel készülnek,
A devizahitelesek jelentős része több pénzre számított a bankjától és sokan teszik szóvá azt is, hogy még mindig többel tartoznak a bankjuknak, mint amennyi kölcsönt annak idején felvettek. Kihez forduljanak az elégedetlen adósok?
A banki elszámoló levelek tartalmával sok devizahiteles elégedetlen, de nem tudják, kihez fordulhatnak ilyenkor. A Pénzcentrum mutatja, mit tehetnek az elégedetlen devizahitelesek.
Kérjük ki a részletes elszámolást!
Első lépésként kérjük ki a részletes elszámoló levelünket, és ellenőrizzük (hozzáértő ismerős vagy szakember segítségével), hogy milyen hiba lehet az elszámolásban, milyen adatok nem stimmelnek a hitel korábbi történetéhez képest.
Ilyen lehet az például, ha a bank korábban egyoldalúan kamatot emelt, mégsem jár visszatérítés emiatt. Természetesen előfordulhat ebben az esetben is, hogy valamilyen kedvezmény "elviszi" az így visszatérítendő összeget, így alaposan át kell tanulmányozni az elszámolásunkat.
Nyújtsunk be panaszt a banknak!
A részletes elszámolás kikérése és alapos vizsgálata azért is fontos, mert a banknak benyújtott írásos panaszban pontosan le kell írni, hogy milyen problémánk van az elszámolással.
A bank 60 napon belül köteles válaszolni a panaszunkra, annak helyt adva, vagy elutasítva azt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Forduljunk a központi szervekhez!
Ha a bank nem ad választ 60 napon belül, vagy elégedetlenek vagyunk a válasszal, akkor a Pénzügyi Békéltető Tanácshoz (PBT) fordulhatunk. Ők ezután kivizsgálják, hogy jogos volt-e a banknak benyújtott panaszunk, vagy sem, és ezután adnak igazat az egyik félnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








