Az MNB előzetes adatai alapján a magyarok mintegy 12 626,5 milliárd forintot tartanak lekötés nélkül a bankszámlájukon.
Január elsejétől elindult a CSOK Plusz, ami kezdetben hitelként működik, de a második vállalt gyerek születésekor 10 millió forinttal elengedik a tartozásból, tehát részben állami támogatássá válik. Az RTL reggeli műsorának vendége pénteken, Sándorfi Balázs volt, a Bankmonitor ügyvezetője és arról számolt be részletesen, hogy mire kell figyelnie a pároknak a CSOK Plusz igénylése esetén.
Január elsejétől elindult a CSOK Plusz, ami kezdetben hitelként működik, de a második vállalt gyerek születésekor 10 millió forinttal elengedik a tartozásból, tehát részben állami támogatássá válik. A Bankmonitor ügyvezetője elárulta, kik lehetnek a nyertesek az új konstrukcióban, valamint milyen kihívásokkal szembesülhetnek a házaspárok az új hitel igénylésekor.
A reggeli műsorban kiemelte, hogy mik azok a buktatók, amelyek előfordulhatnak, hogy esetleg elkerülik a fiatal párok figyelmét. Így emelte ki azt, hogy
szerintem a legnagyobb buktató ma az, hogy a házaspár legalább egyik tagjának 2 évnyi folyamatos TB jogviszonyt kell tudnia igazolni. A folyamatos azt jelenti, hogy nem több, mint 30 napos szakadás volt munkahely váltás esetén a két munkahely között
- emelte ki Sándorfi Balázs a műsorban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sokan nem tudják, hogy működik
Pozitívan fogadták a magyarok a január 1-jén elindult csok pluszt - derült ki a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) kutatásából. A 18 éves és annál idősebb magyarok döntő többsége (81 százalék) hallott a csok pluszról, amelynek feltételeit is sokan ismerik, háromnegyedük tudja, hogy csak házasok vehetik igénybe, és tízből heten azt is tudják, hogy gyermekszám alapján 15, 30 vagy 50 millió forint a keretösszege. Az emberek kétharmada tisztában van azzal, hogy a csok pluszt fix 3 százalékos kamat mellett lehet felvenni, és a második gyermek születését követően 10 millió forintot enged el az állam a tartozásból - ismertette az intézet.
A kutatás szerint a házasok és az egygyermekesek a legtájékozottabbak. A 30 év alatti fiatalok és a kisgyermekes szülők közül minden harmadik tervezi, hogy a jövőben igénybe fogja venni a csok pluszt. A felnőttkorú magyarok ötöde, a gyermeket nevelőknek pedig negyede válaszolta azt, hogy ő vagy a családjában valaki vett már fel korábban is csok-ot.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








