Növekvő forgalomban emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez.
A 2020. januárjában indult Priceless Planet Koalíció öt év alatt 100 millió fa ültetésével egyesíti a fogyasztók, a pénzintézetek, a kereskedők és a városok erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben – mindezt a Conservation International (CI) erdészeti szakértőivel és a World Resources Institute-tal (WRI) együttműködve.
A résztvevő partnerek több országban kampányok segítségével mozgósítják a fogyasztókat a környezetvédelem érdekében. Az akciók során innovatív adományozási technológiákkal is támogatják az erdőfelújítási törekvéseket. A koalíció szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során három faültetési helyszínt jelölt ki a következő évre Kenyában, Brazíliában és Ausztráliában. Később ezt további helyszínekkel is bővítik, amelyek szintén megfelelnek majd a tudományos kritériumoknak.
Az OTP egyre többet tesz a fenntartható jövőért. Létrehozta a Zöld Programot, amely kifejezetten a zöldfinanszírozások, ESG befektetések terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket. E mellett ESG Programjuk a szabályozók felé történő megfelelésen felül a fenntarthatósági szempontok minél szélesebb körű érvényesítését tűzte ki célul. 2022-től vállalják a nettó karbonsemleges működést és folyamatosan indítanak olyan a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek számára is kézzelfoghatóan bizonyítják, mennyire fontos a környezettudatosság, az esélyegyenlőség vagy éppen a pénzügyi edukáció.
Óriási öröm számunkra, hogy az OTP-t a Priceless Planet Koalíció tagjai között köszönthetjük, hiszen évek óta elkötelezetten küzdenek a fenntarthatóságért és közös jövőnkért. Nagyon várjuk azokat a kezdeményezéseket, amiket e program égisze alatt, velük együtt, közösen valósíthatunk meg. Reméljük, hogy a jövőben további magyar vállalatokat is köszönthetünk a koalíció partnerei között
– mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Mastercard éppen tegnap jelentette be, hogy Fenntarthatósági Innovációs Laboratóriumot hoz létre Stockholmban, mely a vállalat környezettudatos digitális termékeinek és megoldásainak fejlesztését irányítja majd. Az új központ feladat lesz azt vizsgálni, hogy a gyorsan változó és egyre inkább általánossá váló technológiák – például az 5G, a kvantum, a blokklánc és a mesterséges intelligencia – hogyan alkalmazhatóak a világ legsürgetőbb környezeti problémáinak kezelésében, valamint gyakorlati segítséget nyújt abban, hogy a piaci szereplők is ehhez igazíthassák termékeik és szolgáltatásaik előállításának, forgalmazásának és beszerzésének folyamatait.
A globális törekvéseik mellett a Mastercard Magyarországon is szeretne tenni a klímaváltozás ellen. Az idén megújult Év bankja versenyen külön kategóriát kapott az Év társadalmi kezdeményezése, amellyel azokat a hazai bankokat hívják versenyre, akik tényleges lépéseket tesznek környezetünk megóvása és a fenntarthatóság érdekében. A Mastercard budapesti csapata e mellett a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével közösen létrehozott egy Zöld Kézikönyvet is, amelyben arra gyűjtöttek össze tippeket és tanácsokat, hogy home office vagy irodai környezetben hogyan tudnak fenntarthatóbb döntéseket hozni. A cég e mellett rendszeresen hirdet a kollégák között különböző kihívásokat, amelyekkel szintén a fenntarthatóság és környezetvédelem iránti érzékenységet mélyíti el a résztvevőkben.
A két cég most bejelentett együttműködése további, a saját működésükkel összefüggő elemekkel is kiegészül. Az OTP Banknál elsőként lehetett 85,5%-ban újrahasznosított műanyagból készült bankkártyát igényelni, ilyen a legfiatalabb ügyfeleknek biztosított Junior bankkártya.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








