Egy brazil nő kedden egy bankfiókba tolta nagybátyja kerekesszékben, hogy hitelt vegyen fel a nevében.
Bár a magyarországi faktorált forgalom 13 százalékkal nőtt 2020-ban, a Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint koncentráció figyelhető meg az ügyfelek körében - írta a Világgazdaság kedden.
Csáki Ferenc, a szövetség elnöke, az OTP faktoringüzletágának vezetője elmondta, hogy a problémás években a mikro-, kis- és középvállalatok súlya csökken a faktoringon belül. A mikrovállalkozások körében tavaly a 2019-es 316 milliárd forint után csak 168,5 milliárd forint volt a faktoring, a középvállalkozásoknál 1353 milliárd forintról 689 milliárd forintra esett a forgalom. Ugyanakkor egyre több nagy cég gondol arra, hogy hagyományos hitel nélkül, a vevői kockázatok és a követelésállomány csökkentésére alkalmas faktoringgal oldja meg finanszírozását: tavaly az ügyletek 61 százalékát (1963 milliárd forintnyi forgalmat) nagyvállalatok vették igénybe, míg 2019-ben részarányuk az egyharmadot sem érte el.
A bizonytalanabbá váló nemzetközi szállítások is hozzájárultak ahhoz, hogy a belföldi faktoring részaránya 90-ről 94 százalékra nőtt, meghaladta a 3036 milliárd forintot. Az ágazati felosztában nincs érdemi változás - továbbra is az ügyletek több mint 50 százaléka köthető az iparvállalatokhoz. Csáki Ferenc szerint a faktoringszakmának a növekvő forgalom mellett azért is volt a korábbiaknál nyereségesebb éve, mert a fizetési moratórium visszafogta a nem fizetés kockázatát. A kamatok csökkenése ugyanakkor ellentétes irányba hatott. Bár a piaci szervezetek tartottak attól, hogy a koronavírus-válságra adott állami és jegybanki hitelprogramok révén csökken a piac, ez a félelem egyelőre alaptalannak bizonyult - írta a lap.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml