Az Államadósságkezelő Központ (ÁKK) a mai aukciókon az eredetileg tervezett 55 milliárd forint helyett 95 milliárd forint értékben értékesített állampapírokat.
Tíz százalék alá csökkent tavaly a nem teljesítő hitelek aránya a pénzügyi szolgáltatók lakossági portfóliójában, nagyon sok ugyanakkor a három hónapnál régebb óta nem fizető ügyfél - ismerteti a csütörtöki Világgazdaság a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataira hivatkozva.
Mintegy 16 százalékkal, 923 milliárd forintra csökkent tavaly a háztartások nem teljesítő kölcsöneinek állománya. Az állomány zsugorodása nyomán érezhetően esett az ilyen hitelek aránya is: december végén 9,8 százalékot ért el, szemben az egy évvel korábbi 12,5-vel.
Az MNB adatai szerint ugyanakkor a nem teljesítő állomány döntő részét változatlanul a 90 napon túli elmaradásban lévő hitelek adják: a mennyiségük ugyan dinamikusan esett - 18,9 százalékkal, 684 milliárd forintra -, de a teljes portfólióhoz viszonyított arányuk még így is 7,3 százalék volt az év végén. Ennek azért nagy a jelentősége, mert a három hónapnál régebben nem fizető adósoknál már viszonylag kicsi az esélye annak, hogy utolérik magukat, és ismét rendben törlesztik a hitelüket.
Az ingatlan fedezete mellett nyújtott kölcsönöknél hasonló a helyzet, mint a teljes lakossági piacon: itt a nem teljesítő hitelek aránya 9,6 százalékot ért el tavaly decemberben.
A napilap cikke arra is kitér, hogy tavaly 6227, jelzáloghitel fedezeteként szolgáló lakóingatlant értékesítettek a kölcsön nem fizetése miatt Magyarországon, 42,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Jelentősen nőtt ugyanakkor a hitelintézetek által kényszerértékesített lakóingatlanok száma és aránya: a 2785 lakás a teljes mennyiség 44,7 százalékát adta 2018-ban, miközben a megelőző évben a bankok által eladott 2318 lakóingatlan 21,3 százalékos arányt képviselt.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








