Egy felmérés szerint a magyarok 73 százaléka már egy átlagos munkanapon is legalább közepes mértékű stresszt él át, a karácsony előtti időszakban tovább nő a...
Az MNB idén is kisebb súlyú hiányosságokat tárt fel a "fair banki" előírások betartására vonatkozó témavizsgálata során. A jegybank a 16 pénzügyi intézményt érintő vizsgálatsorozatában összesen 13,65 millió forint bírságot szabott ki, s kötelezte a társaságokat a hibák kijavítására.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a korábbi évekhez hasonlóan újabb - ezúttal 16 - pénzügyi intézménynél (kereskedelmi bankoknál, takarékszövetkezeteknél, pénzügyi vállalkozásoknál) végzett témavizsgálatot a 2015 februárjától életbe lépett "fair banki" szabályrendszer betartásának ellenőrzésére.
A fogyasztóknak nyújtott hitelről szóló törvényben (Fhtv.), a hitelintézeti törvényben (Hpt.), s egyéb rendeletekben megjelent fair (etikus) előírások - elsősorban a hitelköltségek és az ügyféltájékoztatás szigorúbb szabályozásával - a tisztességes hitelezés feltételeit teremtették meg Magyarországon. Ezek alapján a hitelezők (és közvetítők) kötelesek szerződéskötés előtt a hitelajánlatok összehasonlíthatósága és a megalapozott fogyasztói döntés érdekében, széleskörű (szóbeli és írásbeli) felvilágosítást adni a hiteltermékről, illetve a konkrét szerződési ajánlatról.
A fogyasztó által - igényeiről és pénzügyi lehetőségeiről - megadott információkon alapuló tájékoztatásnak ki kell terjednie többek között a hitel legfontosabb jellemzőire (pl. futamidő, törlesztés, kamatok és díjak), fogyasztó jövedelemére gyakorolt hatásaira, a fizetés elmulasztásának következményeire (pl. késedelmi kamat, hitel felmondása), a kamatkockázatra, valamint az előtörlesztési és az elállási jogra. Emellett szemléltető példán kell bemutatni a kamat- és jövedelemváltozás pénzügyi teherviselő képességre gyakorolt hatását is.
Mindezek alapján az MNB a vizsgálatsorozat keretében kiemelten ellenőrizte, hogy az érintett pénzügyi intézmények az egyes hiteltípusok igénylése során megfelelően teljesítették-e a szerződéskötést megelőző szóbeli és írásbeli ügyféltájékoztatási kötelezettségüket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vizsgálat ugyanakkor megállapította, hogy a piaci szereplők egyes hitelügyleteinél nem volt utólag igazolható a tájékoztató dokumentumok átadása, a jelzáloghitelek személyre szóló tájékoztatói hiányosak voltak, illetve több esetben az egyoldalú kamatmódosítási gyakorlatuk sem felelt meg teljeskörűen a fair banki szabályoknak.
A jegybank mindezek nyomán 15 pénzügyi intézmény esetében összesen 13,65 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki közzétett határozataiban. Az ezekben szereplő, feltárt hibák kijavítását célzó intézkedéseket, kötelezéseket a pénzügyi intézmények folyamatosan teljesítik.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








