A Magyar Nemzeti Bank kibővített ajánlásának köszönhetően a jövőben csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.
Már 30 ezer nemfizető jelzáloghitelest kerestek meg a bankok az MNB programjával. Ez alapján az adott szerződéshet és a jövedelemhez illeszkedő megoldást ajánlanak a pénzintézetek az ügyfeleknek, így azok végre ténylegesen megszabadulhatnak az adósságuktól, vagy újra fizethető lesz a felvett kölcsönük.
- mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője az M1-en. Azokat a deviza vagy forint alapú jelzáloghiteleseket (mintegy 140 ezer érintett) értesítik levélben a bankok erről a lehetőségről, akiknek legalább 30 napot meghaladó késedelme van, vagy pedig a bank nemfizetés, illetve késedelmes fizetés miatt már felmondta a hitelszerződésüket.
Az ügyfelek adóssága azonban még ott van a banknál vagy a banki körön belül.
A jegybank az ajánlás elkészítése előtt fizetési képesség és fizetési hajlandóság szempontjából felmérte az érintett devizaadósok helyzetét. A felmérés eredményét tekintetbe véve a bankok például olyan konstrukciókat ajánlhatnak az ügyfeleknek, ami a jelzáloghitel átstrukturálásával vagy a futamidő meghosszabbításával jár.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








