Változtak a lakáskeresők preferenciái és a hitelfelvétel módja az Otthon Start hitelnek is köszönhetően.
A devizahiteles levelek többségét már megkapták az adósok, ezért sok bankfiókban tömegekre kell felkészülni, nem egyszer az utcán kell kivárnunk a sorunkat. A Pénzcentrum összeszedte, mi a teendő, ha el akarjuk kerülni a sorbanállást. De kihez fordulhatunk, ha nem értünk egyet a banki elszámolással?
A devizahitelesek többsége már megkapta az elszámoló levelét, azonban sok adósnak bonyolultnak bizonyulnak a küldemények, ráadásul sok kérdésre nem is adják meg a választ. Emiatt sok devizahiteles keresi fel a bankját, hogy válaszokat kapjon az elszámolással kapcsolatos kérdéseire.
Hol számíthatunk sorokra?
Elsősorban azoknál a kisebb pénzintézeteknél alakulhatnak ki sorok, ahol csak speciális hitelfajtával foglalkoznak (tipikusan az autóhiteles cégek), mivel ezek a hitelezők jellemzően kevés fiókot tartanak fenn. Természetesen nagyobb bankoknál is kialakulhat sorállás egyes fiókoknál, így érdemes végiggondolni, hogyan lépünk kapcsolatba a bankunkkal.
- válaszolt a Pénzcentrum kérdésére a CIB Bank.
Az OTP Bank szerint így áll a helyzet jelenleg:
A válaszokból látszik, hogy nem feltétlenül kell a tűző napon kiállnunk, amíg sorra kerülünk.
Így kerüld el a sorbanállást!
- Ugyan jó, ha minél előbb megkapjuk a pénzünket, mégis, érdemes lehet várni néhány napot a nyilatkozattal, mivel a levél kézhezvételétől 30 napunk van arra, hogy ezt megtegyük.
- Ha a bankunknak több fiókja is van a közelben, akkor érdemes a kevésbé központi helyen lévő kirendeltséget választani, itt várhatóan kevesebbet kell majd várnunk, míg sorra kerülünk.
- Amennyiben még mindig a bank ügyfelei vagyunk, előfordulhat, hogy a még meglévő számlánkon már jóváírták a visszajárót. Ezt a legkönnyebben a netbankos kivonatunkon ellenőrizhetjük.
- A nyilatkozattételkor a banki átutalást válasszuk, hiszen így csak egyszer kell sorba állni. Persze választhatjuk a készpénzes kifizetést a fiókban, de ebben az esetben könnyen előfordulhat, hogy néhány nappal később vissza kell mennünk a kirendeltségre és újra végig kell állnunk a sort.
- A pénzintézeteknek 5 évig kell megtartaniuk az elszámolás összegét, így akkor sem történik nagy baj, ha kifutunk a 30 napos határidőből, igaz a pénzünk nem kamatozik, viszont díjat sem számítanak fel a tárolásáért.
- Érdemes felkészülni a sorállásra, ásványvízzel, napernyővel, hiszen 30 fok közeli hőmérséklet is lehet a napokban.
- A panasztétel előtt nézzük meg a részletes elszámolási értesítőnket. Ezt a legtöbb banknál online is megtehetjük, általában az elszámolási értesítőben találjuk a belépéshez szükséges adatokat.
Mit tegyünk, ha elégedetlenek vagyunk?
Ha keveselljük az értesítő szerint visszajáró összeget, akkor először töltsük le a részletes elszámolást a bank honlapjáról. Az ehhez szükséges adatokat az értesítőnkben találjuk meg. Ezen leellenőrizhetjük, hogy jól számolta ki a hitelezőnk a visszajáró összeget. Ha a bank számításai nem egyértelműek, akkor mi magunk is utánaszámolhatunk az összegnek, ennek folyamatát EBBEN a korábbi cikkünkben találod meg.
Kattints! Ijesztő szám a devizalevélben: hogy jött ez ki?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha ezek alapján úgy véljük, hogy nem egyeznek a számítások, akkor a bankunkhoz fordulhatunk panasszal a kézhezvételtől számított 30 napon belül (ha nem kaptunk értesítőt, akkor 60 nappal április 30-tól számítva).
A panaszlevélben minél pontosabban meg kell fogalmazni, hogy miért nem értünk egyet az elszámolással. Ezt érdemes lehet megalapozni akár a számításainkkal is, amennyiben erre lehetőségünk van.
Ha a hitelezőnk nem ad helyt a panaszunknak, akkor a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) fordulhatunk, ők kivizsgálják a panaszunkat és elbírálják azt. Abban az esetben is a PBT-hez kell fordulnunk, ha 60 napon belül nem érkezik válasz a panaszbeadványunkra.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








