Miért vannak hosszú sorok a bankok előtt? Mire vár ennyi ember?

2015. május 7. 06:04

A devizahiteles levelek többségét már megkapták az adósok, ezért sok bankfiókban tömegekre kell felkészülni, nem egyszer az utcán kell kivárnunk a sorunkat. A Pénzcentrum összeszedte, mi a teendő, ha el akarjuk kerülni a sorbanállást. De kihez fordulhatunk, ha nem értünk egyet a banki elszámolással?

A devizahitelesek többsége már megkapta az elszámoló levelét, azonban sok adósnak bonyolultnak bizonyulnak a küldemények, ráadásul sok kérdésre nem is adják meg a választ. Emiatt sok devizahiteles keresi fel a bankját, hogy válaszokat kapjon az elszámolással kapcsolatos kérdéseire.

Az OTP és a K&H az elhúzódó pereskedés miatt későbbi, törvény által meghatározott, időpontban számol el az ügyfeleivel. Az elszámolási határidőket ekenél a hitelezőknél ITT találod.

Hol számíthatunk sorokra?

Elsősorban azoknál a kisebb pénzintézeteknél alakulhatnak ki sorok, ahol csak speciális hitelfajtával foglalkoznak (tipikusan az autóhiteles cégek), mivel ezek a hitelezők jellemzően kevés fiókot tartanak fenn. Természetesen nagyobb bankoknál is kialakulhat sorállás egyes fiókoknál, így érdemes végiggondolni, hogyan lépünk kapcsolatba a bankunkkal.

A lezárt szerződések után az ügyfeleknek a levél kézhezvételétől 30 napjuk van arra, hogy nyilatkozzanak, milyen formában szeretnék megkapni a pénzüket. A már lejárt kölcsönszerződéssel rendelkező ügyfelek jönnek a számukra visszajáró összeget felvenni, vagy nyilatkozni, hogy milyen bankszámlára utaljuk el. Azért van sor, mert múlt héten 200 ezer levelet küldtünk ki, így (ugyan 30 nap áll rendelkezésükre) sokan rögtön jönnek az elszámolásért

- válaszolt a Pénzcentrum kérdésére a CIB Bank.

Az OTP Bank szerint így áll a helyzet jelenleg:

Amennyiben az ügyfél a bankszámlájára kéri az összeget, akkor erről egy nyilatkozatot kell kitöltenie, amit a Merkantilnak kell postai úton megküldeni. A bank a nyilatkozat beérkezését követő 15 napon belül elutalja a megadott bankszámlára az összeget. Csak abban az esetben kell a bankfiókba személyesen megjelennie az ügyfélnek, ha készpénzben kívánja felvenni az összeget.A tapasztalatok szerint a fiók előtt egyébként csak nyitáskor szokott sor kialakulni.


A válaszokból látszik, hogy nem feltétlenül kell a tűző napon kiállnunk, amíg sorra kerülünk.

Így kerüld el a sorbanállást!

  • Ugyan jó, ha minél előbb megkapjuk a pénzünket, mégis, érdemes lehet várni néhány napot a nyilatkozattal, mivel a levél kézhezvételétől 30 napunk van arra, hogy ezt megtegyük.
  • Ha a bankunknak több fiókja is van a közelben, akkor érdemes a kevésbé központi helyen lévő kirendeltséget választani, itt várhatóan kevesebbet kell majd várnunk, míg sorra kerülünk.
  • Amennyiben még mindig a bank ügyfelei vagyunk, előfordulhat, hogy a még meglévő számlánkon már jóváírták a visszajárót. Ezt a legkönnyebben a netbankos kivonatunkon ellenőrizhetjük.
  • A nyilatkozattételkor a banki átutalást válasszuk, hiszen így csak egyszer kell sorba állni. Persze választhatjuk a készpénzes kifizetést a fiókban, de ebben az esetben könnyen előfordulhat, hogy néhány nappal később vissza kell mennünk a kirendeltségre és újra végig kell állnunk a sort.
  • A pénzintézeteknek 5 évig kell megtartaniuk az elszámolás összegét, így akkor sem történik nagy baj, ha kifutunk a 30 napos határidőből, igaz a pénzünk nem kamatozik, viszont díjat sem számítanak fel a tárolásáért.
  • Érdemes felkészülni a sorállásra, ásványvízzel, napernyővel, hiszen 30 fok közeli hőmérséklet is lehet a napokban.
  • A panasztétel előtt nézzük meg a részletes elszámolási értesítőnket. Ezt a legtöbb banknál online is megtehetjük, általában az elszámolási értesítőben találjuk a belépéshez szükséges adatokat.

Mit tegyünk, ha elégedetlenek vagyunk?

Ha keveselljük az értesítő szerint visszajáró összeget, akkor először töltsük le a részletes elszámolást a bank honlapjáról. Az ehhez szükséges adatokat az értesítőnkben találjuk meg. Ezen leellenőrizhetjük, hogy jól számolta ki a hitelezőnk a visszajáró összeget. Ha a bank számításai nem egyértelműek, akkor mi magunk is utánaszámolhatunk az összegnek, ennek folyamatát EBBEN a korábbi cikkünkben találod meg.

Kattints! Ijesztő szám a devizalevélben: hogy jött ez ki?

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ha ezek alapján úgy véljük, hogy nem egyeznek a számítások, akkor a bankunkhoz fordulhatunk panasszal a kézhezvételtől számított 30 napon belül (ha nem kaptunk értesítőt, akkor 60 nappal április 30-tól számítva).

A panaszt írásos formában kell leadnunk levélben, e-mail-ben, vagy személyesen, az ehhez szükséges nyomtatványok általában a bankok weboldalán elérhetőek.

A panaszlevélben minél pontosabban meg kell fogalmazni, hogy miért nem értünk egyet az elszámolással. Ezt érdemes lehet megalapozni akár a számításainkkal is, amennyiben erre lehetőségünk van.

Ha a hitelezőnk nem ad helyt a panaszunknak, akkor a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) fordulhatunk, ők kivizsgálják a panaszunkat és elbírálják azt. Abban az esetben is a PBT-hez kell fordulnunk, ha 60 napon belül nem érkezik válasz a panaszbeadványunkra.

 

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. január 29. 15:51
Egy, a magyar miniszterelnökkel folytatott sajtóbeszélgetésen résztvevő német újságíró megírta, hogy...
Bankmonitor  |  2023. január 29. 12:20
A jelen gazdasági helyzet nem éppen könnyű terep. Legyen szó bármilyen élethelyzetről, mindenkinek é...
Holdblog  |  2023. január 28. 06:32
Az Európai Unió turisztikai ipara kezd visszatérni a koronavírus-járvány előtti csúcsidőszak szintje...
KonyhaKontrolling  |  2023. január 27. 07:55
Kezdő befektetői körökben az egyik sztár stratégia az osztalékportfólió, online csoportokban már-már...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 29. vasárnap
Adél
4. hét
Január 29.
Balassagyarmat napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?