Működésük első négy hónapjában 1383 darab fogyasztóvédelmi ügyben segítettek a fogyasztóknak a nyolc megyeszékhelyen a PSZÁF támogatásával működő pénzügyi tanácsadó irodák. Tevékenységük révén felügyeleti fogyasztóvédelmi, pénzügyi békéltető és bírósági peres eljárások is indultak.
Idén áprilisi indulásuk óta 1383 darab fogyasztóvédelmi megkeresés kapcsán nyújtottak segítséget a Debrecenben, Egerben, Győrött, Kaposváron, Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron és Zalaegerszegen a fogyasztók számára ingyenesen elérhető pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák, amelyek működésének anyagi és szakmai támogatását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) nyújtja.
A tanácsadó irodákhoz beérkezett pénzügyi fogyasztói megkeresések döntő részét, közel háromnegyedét a pénzpiaci beadványok, ezen belül is kiemelten a devizaalapú jelzáloghitelekkel kapcsolatos tájékoztatási hiányosságokra vonatkozó panaszok adják. A biztosítási panaszok (ez a megkeresések egyhatoda) aránya viszonylag azonos a kötelező gépjármű-, vagyon- és életbiztosításokra vonatkozóan, a fogyasztók itt a kárigény, szolgáltatás elutasítását vagy a kifizetendő biztosítási összeg mértékét vitatják. Emelkedik a pénztári - elsősorban a magán ág reálhozamával kapcsolatos - megkeresések száma, miközben viszonylag kevés a tőkepiaci beadványok aránya. Az összes panasz, információkérés mintegy egyhatoda volt nem pénzügyi jellegű, ezen belül is kiemelkedő a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos megkeresés.
A beadványok legnagyobb hányadánál a tanácsadók a pénzügyi szolgáltatókhoz küldendő panasznyomtatványok megfelelő kitöltésében segítettek. Számos ügy került a tanácsadók segítségével polgári peres bíróságok, valamint a Pénzügyi Békéltető Testület elé, illetve több esetben - például egy külföldi kölcsönt kínáló internetes hitelközvetítői cég hirdetései nyomán - jelzésük alapján felügyeleti fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult.
Az irodákben a fogyasztók jogász és közgazdász szakemberektől felvilágosítást kapnak pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseikre, eligazítják őket, hogy problémáikat melyik intézmény tudja a leggyorsabban hatékonyan orvosolni, segítenek a megfelelő panasznyomtatványok kitöltésében és pénzügyi életviteli tanácsadást is nyújtanak. Sokak tévhitével szemben viszont az irodák nem tudnak díjmentes jogi képviseletet biztosítani a hatóságok, bíróságok előtti eljárásokban és anyagi segítséget sem tudnak nyújtani a fogyasztóknak problémáik átmeneti áthidalására.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








