18 °C Budapest

A CBA-ig érnek a botrány szálai

2011. szeptember 7. 10:57

A Hansa-Kontakt Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyéből (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik. A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és "magyar termék" felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH megállapította, hogy fenti magatartásával a Hansa-Kontakt Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és 5.000.000,- Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalkozással szemben.

A GVH az eljárásba ügyfélként bevonta a CBA franchise rendszer rendszergazdáját, a CBA Kereskedelmi Kft.-t, amely vállalkozással szemben az eljárást utóbb megszüntette, tekintettel arra, hogy a beszerzett bizonyítékok alapján a vizsgált magatartásnak a CBA Kereskedelmi Kft. nem volt részese.

Ilyen egyszerűen keresheted rommá magad egy webshoppal: a profik így csinálják!

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.

Érik a forradalom a magyar iskolákban: lépni kell, különben nincs jövője a gyerekeknek

Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.

Különleges kávék jelentek meg itthon: az elit már csak ezt issza, ez bennük az extra

Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 28. szombat
Emil, Csanád
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?