8 °C Budapest

A CBA-ig érnek a botrány szálai

2011. szeptember 7. 10:57

A Hansa-Kontakt Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyéből (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik. A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és "magyar termék" felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH megállapította, hogy fenti magatartásával a Hansa-Kontakt Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és 5.000.000,- Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalkozással szemben.

A GVH az eljárásba ügyfélként bevonta a CBA franchise rendszer rendszergazdáját, a CBA Kereskedelmi Kft.-t, amely vállalkozással szemben az eljárást utóbb megszüntette, tekintettel arra, hogy a beszerzett bizonyítékok alapján a vizsgált magatartásnak a CBA Kereskedelmi Kft. nem volt részese.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem