Összecsapott egymással a GreenPeace és a Facebook. A világ egyik legnagyobb környezetvédő szervezete arra szólítja fel a világ legnagyobb közösségi oldalát, hogy mondjon nemet a SZÉN-re. A Facebook ugyanis új adatközpontot készül létesíteni Prineville-ben, ahol a Greenpeace állításai szerint a Facebook által felhasznált áram 83%-a származna széntüzelésű erőművekből - írja a MarketWatch.
Kumi Naidoo, a GreenPeace nemzetközi vezetője levélben fordult Mark Zuckerberghez, a Facebook fiatalon milliomossá vált atyjához, hogy figyelmeztesse, cége veszélyezteti a reputációját azzal, hogy figyelmen kívül hagyja a környezetvédelmi szempontokat döntései során. A Facebook abszolút szembe megy az IT-ipar által követett trenddel - hangsúlyozza Naidoo.
A biztosítékot az csapta ki a GreenPeace-nél, hogy a Facebook új oregoni Prinville-ben létesítendő adatközpontja 83%-ban használna szén alapon megtermelt áramot, ami a környezetvédő szervezet szerint elfogadhatatlan.
A GreenPeace szerint a Facebook-nak volt választása, hogy hol kívánja felépíteni új adatközpontját, így választhatott volna olyan területet is, ahol az adatközpont tiszta/tisztább áramot fogyaszthatna. Az említett területen ugyanis az a PacifiCorp szolgáltatja az áramot, amelynek energiamixében 83%-os súllyal szerepel a szén.
A Facebook azzal védekezik, hogy igenis szem előtt tartja a környezetvédelmet, és direkt azért szándékozik az említett helyre telepíteni új adatközpontját, mert az ottani erősen sivatagi környezet miatt éjszaka nem lesz szükség az energiafogyasztás jelentős részét kitevő hűtők üzemeltetésére.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A PacifiCorp szóvivője szerint társaságuk enregiamixében mindössze 58%-ot tesz ki a szén, további 20%-ot a földgáz, valamint 10-10%-ot a víz- és a megújuló energia.
A GreenPeace állítása szerint 500,000 Facebook-használó csatlakozott kezdeményezésükhöz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








