13 °C Budapest

Felügyeleti panaszok: az OTP a negatív rekorder

Pénzcentrum
2010. június 7. 09:32

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által közzétett statisztika szerint az I. negyedévben a pénzpiaci szektor minden intézménycsoportjában több panasz érkezett az egy évvel korábbinál - írja a Napi Gazdaság.

A legnagyobb számban a banki magatartást kifogásoltak. A felügyelet szerint figyelemreméltó, hogy a pénz- és tőkepiaci szektoron belül ismét az összességében kisebb volumenű pénzügyi vállalkozásokra érkezett a panaszok majdnem ötöde.

A nem felügyelt intézményeknél a bejelentések mintegy felét a fogyasztói csoportszervező társaságokkal szembeni problémát tették ki. A panaszok 66%-a ügyviteli és elszámolási gondokra, valamint a szolgáltatás minőségére, illetve tájékoztatási hiányosságra vonatkozott.

A biztosítási szektor esetében összességében véve 2009 utolsó negyedévéhez viszonyítva és az előző év azonos időszakához képest is emelkedett a kifogások száma, utóbbinál közel 25%-os volt a növekedés. Kiugróan sokan voltak (az összes panaszos több mint ötöde), akiknek az Allianz szolgáltatásával akadt gondja.

A bankok közül a negatív rekorder az OTP volt. Az önkéntes nyugdíjpénztárakra érkezett panaszok száma az előző negyedévhez képest az idei első negyedévben nagymértékben nőtt, de még így is alig több mint a fele az előző év azonos időszakában tapasztaltnak. A múlt negyedévben magas magán-nyugdíjpénztári panaszok száma ugyanakkor némileg mérséklődött.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 10. hétfő
Ármin, Pálma
19. hét
Május 10.
Mentők napja
Május 10.
Baromfi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?