Hiába nyerhetnek az Egyesült Államok sportolói minden országnál több érmet a vancouveri téli olimpián, a több száz milliós lakosú országban akkor is többen vannak a tévé előtt nasizók, mint a sportemberek. Egy közepesen tudományos összesítés szerint egy képzeletbeli olimpián az amerikaiak nyernék a világ leglustább nemzete címet.
Tévé, sör, chips
A The Daily Beast portál publicistái a jelenleg zajló téli olimpiai apropóján döntöttek úgy, hogy a sporteseményhez hasonlóan felvonultatják az esélyes országokat, és megpróbálják meghatározni, egy képzeletbeli olimpián melyik nemzet lenne a tévé előtt ülés, a chips ropogtatás vagy internetezés bajnoka, és az elért eredményeket tekintve melyik állhatna fel a világ leglustább országainak helyt adó dobogó legmagasabb fokára.
A kutatók az összesítéshez négy kategóriát határoztak meg: a naponta elfogyasztott kalória mennyiségét, a tévé előtt töltött órák hosszát és az internethasználati szokásokat vetették össze a sportolási hajlandósággal. A vonatkozó adatokat a ComScore tavalyi adatgyűjtése, az ENSZ 2009-es statisztikai évkönyve, valamint az OECD 2009-es "Society at a Glance" című jelentését felhasználva gyűjtötték össze; míg a nevezett 24 országot azon OECD-tagok közül választottak ki, amelyekről az elemzéshez szükséges kategóriákban kellő mennyiségű adat állt rendelkezésre.
Az összesítést az Egyesült Államok nyerte, amely a sportolástól való idegenkedés és az internethasználat gyakoriságának rajtszámában a bronzérmet vihette haza, míg a kalória bevitel és a tévé előtt töltött órák számát tekintve aranyérmes helyezést ért el. A dobogó második fokára az idei téli olimpiának otthont adó Kanada állhatott fel. Az USA északi szomszédja lakosainak minden más országnál nagyobb arányú internethasználati szokásainak köszönheti sikerét. A bronzérmet Belgium kapta. A helyiek a vizsgált 24 ország közül másodikként végeztek a kalóriabevitel arányát tekintve, ami - a sör, a csokoládé, a waffel és a sültkrumpli európai hazájáról lévén szó - talán nem is annyira meglepő...
Egy fokkal maradt le a dobogós helyezésről Törökország, amelynek lakói sportolástól való idegenkedésükkel teljesítettek minden nemzetnél jobban, míg Nagy-Britannia ugyanebben a kategóriában nyert ezüstérmével szerezte meg az ötödik helyet. A hatodik helyezett Lengyelország és a hetedik Mexikó a tévé előtt ülés versenyszámában teljesített kiemelkedően, a bronz-, illetve ezüstérmet szerezve meg. Az első tíz helyezett között Franciaország, Németország és Portugália kapott még helyet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A további listán szereplő Írország a kalóriabevitel tekintetében lett bronzérmes (megint a sör...), de a tévé és internet előtt töltött órák számát tekintve egészségesebben teljesített, így a kutatók a 14. helyre sorolták. Dél-Korea az internethasználatot tekintve rögtön Kanada után áll, de mivel a helyiek kevesebbet esznek, tévéznék, és nem utálnak annyira mozogni az ország a 15. helyezettként került a listára. Az összesítés végén Finnország, Ausztria, Új-Zéland, Svédország és az adatok szerint a legkevesebbet tévéző nemzet, Svájc szerepel.
(Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml