Szaporodnak a csúszásban lévő hitelkártyaadósok a hazai bankoknál is a válság egyik következményeként, bár a portfólió romlásának mértéke még jól kezelhető.
A Budapest Banknál közöltek szerint számottevő változás a visszafizetéssel elmaradt hitelkártyás ügyfelek számában tavaly ősz, vagyis a forint árfolyamának drasztikus csökkenése óta figyelhető meg. Az összefüggés ott keresendő, hogy a hitelkártyás ügyfelek jelentős része más - jellemzően külföldi valutában denominált - hitellel is rendelkezett, melyek magasabb törlesztőrészlete miatt a hitelkártya-tartozást már nem tudta kiegyenlíteni - írta a Világgazdaság.
Az első alkalommal késedelembe esők számának növekedését tapasztalta az Unicredit is, akiket viszont azonnal értesítenek is a tartozásról. A csúszásban lévő adósok számának növekedése ellenére az ügyfelek kártyahasználati szokásai nem változtak jelentősen: a Budapest Banknál 60, a K&H-nál 40 százalékos a kártyakihasználtság. Az ügyfelek többsége továbbra sem használja ki az ingyenes kamatperiódus adta lehetőségeket, az Ersténél minden negyedik adós fizeti vissza a teljes tartozását a határidőig, míg a Budapest Banknál ez az arány 10 százalék.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


