Szaporodnak a csúszásban lévő hitelkártyaadósok a hazai bankoknál is a válság egyik következményeként, bár a portfólió romlásának mértéke még jól kezelhető.
A Budapest Banknál közöltek szerint számottevő változás a visszafizetéssel elmaradt hitelkártyás ügyfelek számában tavaly ősz, vagyis a forint árfolyamának drasztikus csökkenése óta figyelhető meg. Az összefüggés ott keresendő, hogy a hitelkártyás ügyfelek jelentős része más - jellemzően külföldi valutában denominált - hitellel is rendelkezett, melyek magasabb törlesztőrészlete miatt a hitelkártya-tartozást már nem tudta kiegyenlíteni - írta a Világgazdaság.
Az első alkalommal késedelembe esők számának növekedését tapasztalta az Unicredit is, akiket viszont azonnal értesítenek is a tartozásról. A csúszásban lévő adósok számának növekedése ellenére az ügyfelek kártyahasználati szokásai nem változtak jelentősen: a Budapest Banknál 60, a K&H-nál 40 százalékos a kártyakihasználtság. Az ügyfelek többsége továbbra sem használja ki az ingyenes kamatperiódus adta lehetőségeket, az Ersténél minden negyedik adós fizeti vissza a teljes tartozását a határidőig, míg a Budapest Banknál ez az arány 10 százalék.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








