Fogyasztók közel 3 millió panasz tettek bankok, takarékszövetkezetek, biztosítók és egyéb pénzügyi intézmények ellen egy év alatt Nagy-Britanniában.
A brit pénzügyi felügyelet (Financial Services Authority) első alkalommal hozott nyilvánosságra ilyen jellegű statisztikákat, ahol a grafikonok bizony meredek emelkedést mutatnak, főként a hitelkártyákkal kapcsolatban felmerült panaszok esetén.
Emellett a nem megfelelő szolgáltatási színvonalra, és adminisztratív hibákra is sok panasz érkezett. Háromból kettő panasz bankokat érintett, melyek 2008 második felében több mint egymilliót tettek ki.
Miközben a válság nyomán a benyújtott panaszok száma drasztikusan emelkedett, a visszautasított panaszok száma szintén növekedést mutatott. A brit pénzügyi ombudsman hivatala (Financial Ombudsman Service) szóvivője szerint a pénzintézetek valóban "keményebben" bánnak ügyfeleikkel, ami a válság miatti nyomással magyarázható.
Az FSA statisztikái egyébként a pénzintézetek által szolgáltatott adatokon alapulnak. Ezekből jól látszik, hogy 2006 első felében mért adatokhoz képest, 2008 második felére egyharmaddal nőtt a panaszok száma. Ezen belül a számlákkal kapcsolatos panaszoké megduplázódott (530 ezer), a hitelkártyával kapcsolatosak megháromszorozódtak (151 ezer).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A számok azt is mutatják, hogy egyre több ügyfél panaszkodik a bankok "túlszámlázása" miatt, amikor bizonyos tranzakciókért indokolatlan díjakat számítanak fel. Ez 2006 elején még csak 97 ezer ügyfelet érintett, de alig több mint 12 hónappal később már több mint 650 ezret.
A panaszok száma persze nem csak Nagy-Britanniában, de hazánkban is jelentős növekedést mutatott. A PSZÁF statisztikái szerint 2009. első félévében 69 százalékkal nőtt a benyújtott panaszok száma az előző félévhez képest. A növekedés elsősorban a többi panaszhoz képest alacsony részarányt képviselő tőkepiaci szektort érintette, ahol a tárgyidőszakban a panaszok száma több mint háromszorosára ugrott.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








